Dębowa beczka, zapach oleju - czy nadaje się do zalania

Piwniczka, schowek, barek czy lodówka? Butelki, beczka czy gąsior? Wszystko o tym gdzie i jak przechowywać destylaty.

Autor tematu
skawaaa
2
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 mar 2023, 13:59

Post autor: skawaaa »

Hej, zostałem posiadaczem małej 3 litrowej beczki dębowej. Była sucha i klepki się rozeszły. Wypaliłem ją dosyć mocno, następnie zalałem ją w wielkim garze ciepłą wodą, powtórzyłem to trzy razy. Beczka jest już szczelna, ale przy zlewaniu tej wody pojawiają się tłuste plamy na wierzchu wody. Na pewno była zaolejowana z zewnątrz, ale mam podejrzenia że w środku też mogła być czymś zaolejowana. Ogólnie beczka w środku śmierdzi. Nie znam się za bardzo, na mój węch to jest jakby olej lniany, albo jakiś pokost lniany.

Czy taką beczkę można uratować? Pozbyć się oleju, bakterii i zapachu? Tak abym mógł tam wlać spirytus? Chciałbym żeby on leżakował parę ładnych lat. Jest jakiś specyfik, którym wyczyszczę i zdezynfekuję beczkę?

Z góry uprzedzam, że nie jestem żadnym znawcą tematu, ale skoro mam taką beczkę to chciałbym jej użyć :)
Szukałem podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 6 mar 2023, 15:39 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.

Marek.00
30
Posty: 33
Rejestracja: sobota, 4 sty 2020, 22:55
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Dębowa beczka, zapach oleju - czy nadaje się do zalania

Post autor: Marek.00 »

3 litrowa to beczułka ozdobna a nie do przechowywania trunków przez kilka lat.
Awatar użytkownika

Twonk_2
30
Posty: 49
Rejestracja: niedziela, 17 kwie 2022, 19:37
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowanie: 6 razy
Re: Dębowa beczka, zapach oleju - czy nadaje się do zalania

Post autor: Twonk_2 »

Może była zaimpregnowana od środka woskiem pszczelim, który po opaleniu mógł się zmienić w coś niezbyt miłego.

Autor tematu
skawaaa
2
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 mar 2023, 13:59
Re: Dębowa beczka, zapach oleju - czy nadaje się do zalania