Alquitar Three Bodies 15l - konserwacja

Destylatory miedziane zwane alembikami.

Autor tematu
pijeBoLubie
20
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 19 paź 2021, 12:35
Podziękował: 2 razy

Post autor: pijeBoLubie »

Cześć,

co prawda podzielę się swoim przypadkiem, natomiast wydaje mi się, że przykłada jest bardziej uniwersalny i będzie dotyczył wszystkich alembików z Portugali.

Otóż zakupiłem tytularny 15l three bodies.

Jako, że grzać mam zamiar na nim wino jabłkowe/cydr i to sezonowo, to zdecydowałem się na montaż grzałki 2x1,5kW.

Efekt funkcjonalny jest zadowalający - spaw (nie lutowanie) jest solidny i nie przecieka. Jednak wybarwiło mi to alembik. Zapewne od mocy spawania. Nie znam się generalnie na spawarkach, ale widziałem że używany był prąd 80-85A. Myślałem, że to po czasie jak ostygnie to zniknie. Niestety nie :( Przyznam, że byłem trochę skonfundowany, bo byłem przekonany że to kwestia zmiany kolory od temperatury. Pogodziłem się jednak z tym faktem jakoś. Uznałem, że na wystawce w domu postawię mufą do tyłu to nikt nie będzie widział ;)

Obrazek

Następnie przeprowadziłem łącznie 4 destylacje. Dwie pierwsze to pierwsze destylacje wina jabłkowego, trzecia to destylacja raz przedestylowanego wina oraz czwarta to destylacja czyszcząca z pomocą mąki żytniej.

Trzy pierwsze nie są interesujące ani ciekawe z pkt widzenia pielęgnacji. Dodam tylko, że pomiędzy nimi dokonywałem czyszczenia wnętrza zwykła wodą i gąbką.