Zapomniałem dodać turbo carbon do cukrówki

Jak i z czego zrobić idealny zacier lub nastaw, który będzie podstawą do otrzymania oczekiwanego destylatu, przepisy, porady, sposoby na dobry na zacier, itp...
Awatar użytkownika

Autor tematu
y0sh1
2
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 1 cze 2020, 06:47

Post autor: y0sh1 »

Witam jestem laikiem w tych sprawach i zamierzam zrobić mój pierwszy alkohol, jednak producent zaleca dodać przed dodaniem turbo drożdży, turbo carbon do cukrówki którą zrobiłem 6kg cukru na 25l wody drożdże turbo drożdże alcotec 24.
Bedzie to mój pierwszy raz, że tak powiem. ;-)
I zastanawiam się czy:

Czy brak tego składnika mocno wpłynie na jakość alkoholu ?
Czytałem ze zamiast tego ludzie dodają sok pomidorowy ?
Czy mógłby mi ktoś udzielić rady czy robić alcohol z tym co mam czy nową cukrówke zrobić ?? Dodam tylko że cukrowka na starcie w sobote wieczór 23 blg teraz 0 blg właśnie dodałem 24 turbo klar i czekam do jutra ...

Proszę o jakieś rady. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

rastro
2500
Posty: 2603
Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Zapomniałem dodać turbo carbon do cukrówki

Post autor: rastro »

- Sok (koncentrat) pomidorowy to raczej nie w tym samym celu co węgiel aktywny.
- Bez węgla też wyjdzie, nie ma co się oszukiwać z cukru to i tak tylko będzie bimber - a pierwsze podejście traktował bym jako bardzo wstępną naukę - z węglem czy bez cudów nie będzie.
- Kolega niecierpliwy - jak większość nowych - nie tylko w tym fachu... ale pamiętaj, pośpiech jest dobry, ale raczej przy łapaniu pcheł ;)

Edit...
bym zapomniał cukrówka przy 0blg... pewnie jeszcze nie skończyła - większość czeka aż spławik się utopi poniżej 0 zwyczajowo -3 do -4 ;)
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 kwie 2022, 20:53 przez rastro, łącznie zmieniany 1 raz.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett