Laik chce zrobić Koniak


Autor tematu
JankoPianko
2
Posty: 2
Rejestracja: piątek, 21 sty 2022, 09:28

Post autor: JankoPianko »

Witam, tak jak zaznaczyłem w tytule chciałbym zrobić swój pierwszy alkohol tj. koniak.
Jestem totalnie zielony i mam problem ze znalezieniem informacji na konkretny temat który mnie interesuje.
Mam roczne wino mocno wytrawne, które nie do końca pasuje mi smakiem (100L to trochę za dużo żeby w siebie wymuszać). Mam znajomego który ma rurki i mógłby mi pomóc coś z tym zrobić.
I tu moje pytanie, czy mogę to destylować jeden lub dwa razy i potem wrzucić do beczki dębowej?
Jeżeli tak to ile powinna leżeć w tej beczce?
Czy beczka musi być super szczelna czy wystarczy szczelny dół i nazwijmy to lekko szczelna pokrywką?
alembiki
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7334
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1695 razy
Re: Laik chce zrobić Koniak

Post autor: radius »

SPIRITUS FLAT UBI VULT

wawaldek11
2500
Posty: 2914
Rejestracja: niedziela, 14 lis 2010, 22:18
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem, który ma więcej radości z dawania niż z brania.
Ulubiony Alkohol: niepospolity i najlepiej bez banderolki; poszukiwania ciągle trwają...
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska
Podziękował: 159 razy
Otrzymał podziękowanie: 298 razy
Re: Laik chce zrobić Koniak

Post autor: wawaldek11 »

Janko - skąd nadajesz?
Pozdrawiam,
Waldek
Awatar użytkownika

Doody
3500
Posty: 3838
Rejestracja: czwartek, 20 paź 2016, 20:04
Krótko o sobie: Degustator z powołania :-)
Ulubiony Alkohol: DIY
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: południowa Wielkopolska
Podziękował: 283 razy
Otrzymał podziękowanie: 463 razy
Re: Laik chce zrobić Koniak

Post autor: Doody »

Janko