Aabratek? Miedziany czy stalowy?

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
rafal3231
2
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek, 13 gru 2021, 20:29
Podziękował: 1 raz

Post autor: rafal3231 »

Witam, jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość i pomoc w dobraniu kolumny. Do tej pory obsługiwałem tylko system CM. Posiadam keg 50l ocieplany z grzałkami 2+1,5 kw (są ze sobą zmostkowane) do tego sterownik E-ARC. Teraz chce zakupić kolumnę i nie wiem czy lepiej dopłacić i kupić miedzianego aabratka czy tańszego z stali nierdzewnej. Jakie na korzyści miedziana kolumna? Czy ma wpływ na smak destylatu? Dodam że ma to być sprzęt do cukrówek.

użytkownik usunięty
Re: Aabratek? Miedziany czy stalowy?

Post autor: użytkownik usunięty »

Serwus :ok:
Jeśli tylko do cukru, zastosuj sprzęt z KO z katalizatorem Cu. https://alkohole-domowe.com/forum/kolum ... 21963.html lub https://alkohole-domowe.com/forum/kolum ... 11592.html :czytaj:
Awatar użytkownika

rozrywek
4500
Posty: 4907
Rejestracja: niedziela, 25 kwie 2010, 09:02
Krótko o sobie: lubię cos sposocić, a potem to wypić( w doborowym towarzystwie)
Ulubiony Alkohol: Chivas Regal, dobra psotka, czasem mineralka gazowana
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 561 razy
Otrzymał podziękowanie: 845 razy
Re: Aabratek? Miedziany czy stalowy?

Post autor: rozrywek »

Dopłacić.
Lepiej raz a dobrze.
pędzę bo nigdzie mi się nie śpieszy............

kwik44
1250
Posty: 1259
Rejestracja: niedziela, 29 wrz 2013, 11:17
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowanie: 240 razy
Re: Aabratek? Miedziany czy stalowy?

Post autor: kwik44 »