dzika róża - co robić?

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
zenoo
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 23 lis 2017, 20:40

Post autor: zenoo »

Witam, proszę o pomoc :poklon; :poklon; co mam dalej zrobić. Właśnie zlałem różany "kompot", gdzie cukromierz pokazał 15 blg. Nastaw był z 15 litrów wody, 5 kg owoców zebranych w listopadzie już po pierwszych mrozach, kapka drożdży i 2,5 kg cukru - żeby ruszyło... no i ruszyło. Popracowało do świąt po czym cisza... jest 4 styczeń, zlałem wszystko do drugiego balona, owoce uznałem że się już nie przydadzą (ale mogę się mylić), zatkałem ten kompot korkiem i nie wiem co dalej.. Cukromierz pokazał 15 blg, wino chciałem mieć piękne różane czyste i max półsłodkie, tymczasem na razie jest różowawy napój mętny i słodki... pomóżcie proszę :poklon; co mam dalej zrobić, żeby było jak chciałem... pierwszy raz robię wino z dzikiej róży, nie mam doświadczenia.
Ostatnio zmieniony środa, 5 sty 2022, 12:10 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.
alembiki
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2538
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 233 razy
Otrzymał podziękowanie: 441 razy
Re: dzika róża - co robić?

Post autor: jakis1234 »

Jakie Blg na początku? Czy Blg stoi, czy jednak powoli się zmniejsza?
Co to znaczy "kapka" drożdży i jakie to drożdże?
Jaka temperatura nastawu? Ile jest płynu w balonie po zlaniu w stosunku do całego balonu?
Zatkałeś balon samym korkiem czy z rurką fermentacyjną?
Pozdrawiam z opolskiego.

witas
30
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2021, 14:09
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowanie: 6 razy
Re: dzika róża - co robić?

Post autor: witas »

Ja obstawiam, że fermentacja w ogóle nie ruszyła, albo ruszyła na chwilke na drożdżach dzikich, albo po prostu drożdże kupne nie wystartowały (też tak się zdarza).