Trójniak - fermentuje czy nie?

Najdawniej znane, o wspaniałej tradycji, doskonałe napoje winne:)

Autor tematu
Daaron
2
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 5 lis 2021, 17:32

Post autor: Daaron »

Witam, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o jakiekolwiek produkcje alkoholu, chciałem jednak po spróbowaniu półtoraka ze sklepu stworzyć własny miód pitny, użyłem przepisu z YouTube

Do produkcji użyłem:
- 700ml miodu Spadziowego, 700ml miodu Akacjowego + 2800ml wody przegotowanej
- drożdże winiarskie Zamojscy do miodów pitnych 17% Johannisberg m35
- pożywka do drożdży Zamojscy
- 2 płaskie łyżeczki kwasku cytrynowego (z opakowania ubyło ok. 10g)

Miód zmieszałem z wodą następnie rozpuściłem w garnku bez gotowania, tylko podgrzałem i rozpuściłem, następnie wlałem do gąsiorka i poczekałem na ostygnięcie do temperatury pokojowej. Po ostygnięciu dodałem pracujące już drożdże (dużo piany, mętne, dużo pływających ciecików), do całości (według przepisu na opakowaniu drożdży) dodałem rozpuszczoną w wodzie resztę pożywki.
Reakcja była natychmiastowa już po kilkudziesięciu minutach w gąsiorku było bardzo dużo piany i wszystko buzowało w miodzie (cieciki pływały we wszystkie strony), problemem natomiast jest to, że do dzisiaj nie zaobserwowałem ani jednego bąbelka z rurki fermentacyjnej, jest szczelnie zamknięta gdyż dociskanie jej zmienia położenie płynu w rurce a drożdże ciągle pracują tworząc pianę, ale już mniej intensywną niż pierwsze dni. Dziś rano postanowiłem dodać drugą porcję pożywki, miałem przypuszczenia, że może źle rozpuściłem pierwszą dawkę, ale nic to nie zmieniło.

Pytanie co robić w takiej sytuacji? Czy tworzenie się piany i pływające cieciki świadczą o prawidłowej fermentajci burzliwej czy musi być również bulgotanie dwutlenku z rurki fermentacyjnej? Niestety nie posiadam miernika blg na tą chwilę.
Ostatnio zmieniony sobota, 6 lis 2021, 08:53 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2538