Cukrówka

Technologia najprostszych nastawów opartych na cukrze.

Autor tematu
kitostan
2
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 11 lut 2020, 12:15

Post autor: kitostan »

Witam jestem początkującym użytkownikiem pot stila.
Już może przepuściłem ogólnie z 2 razy.
Pierwszy raz wyszedł o dziwo dobrze było to smaczne i wszystkim smakowało. Za pierwszym razem dodałem do cukrówki ryż a reszta jak do cukrówki.
Za drugim razem też identyczne tyle że beż ryżu. Fakt ja na pewno nie mam doświadczenia w tym jeszcze za wielkiego. Fakt że za drugim razem może za długo się zabierałem do tego bo po ponad miesiącu to przepuściłem. A w piątek nastawiłem jeszcze raz i użyłem drożdży Turbo 48 biowita. I myślałem że 48 h będzie tylko pracować a dzisiaj prawie wtorek i nadal to pracuje. Na instrukcji było by dać 7 kg cukru dałem 8kg. Sprawdzałem cukromierzem i było około 13. Zostawić to aż samoistnie przestanie pracować czy można to przepuszczać?
I jak będzie mętne to zostawić to na dłużej czy przez gazę to przepuścić ?
I jak będzie kijowy zapach czym mogę się tego pozbyć?
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 wrz 2021, 08:23 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.

rastro
2500
Posty: 2603
Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Cukrówka

Post autor: rastro »

Te 8 kg cukru na 25l nastawu? Te 48h to jak byś dał góra z pięć kilo cukru - jestem prawie pewien, że producent nie zaleca dać więcej niż 6kg cukru na start i ew. kolejny kg lub dwa dać po dopiero po przerobieniu części cukru. Drożdże mają ciężki start przy wysokim blg. startowym. Inna spawa jest taka że nie poleca się tzw. mocnych nastawów ze względu na gorszą jakość produktu docelowego. Co do pytania t ja bym zostawił ten nastaw w spokoju przynajmniej przez tydzień, albo nawet poczekał aż zacznie się samoistnie klarować.