Zepsute wino

Czyli popularny Jabłecznik. Na temat tego trunku wszystko, począwszy od zbierania jabłek, skończywszy na spożywaniu...

Autor tematu
Mialok
2
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek, 7 cze 2021, 11:42

Post autor: Mialok »

Cześć, mam problem z winem jabłkowym. Jestem początkujący. Zrobiłem pierwszy raz wino jabłkowe i się udało. Kolejne aż 3 razy po 4-5 l już nie. Z tych 3 razy 2 robiłem wkładając kawałki owoców do balonu, dolewałem przegotowaną wodę z cukrem i dodawałem drożdże turbo browin fruit. Trzeci raz zrobiłem z soku jabłkowego, który uzyskałem przy pomocy sokowirówki. Prawie nie dolewałem wody. Po kilku dniach fermentacji z rurki czuć było brzydki zapach. Po ustaniu burzliwej fermentacji (około tydzień) przy wyjmowaniu owoców wino śmierdziało i źle smakowało. Nie dało się pić. Zapach opisywany na innych forach jako siarkowodór. Dodam, że dezynfekowałem każdy sprzęt bardzo dokładnie. Gorąca woda, płyn do naczyń, pirosiarczyn, wszystko spłukane dokładnie. Nie wiem w czym problem. Czy to może być problem drożdży?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 7 cze 2021, 12:04 przez Zygmunt, łącznie zmieniany 2 razy.
promocja
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2581
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 235 razy
Otrzymał podziękowanie: 453 razy
Re: Zepsute wino

Post autor: jakis1234 »

Kolego, jeżeli czuć siarkowodór, to przyczyn może być kilka:
Biorąc pod uwagę, jak wieloetapowy i uwarunkowany od wielu czynników jest proces fermentacji i jego zależność z H2S, można spróbować wymienić, co może mieć duży wpływ na pojawienie się siarkowodoru w winie:
– zbyt późne, albo za częste (bez przestrzegania karencji) opryski środkami siarkowymi, stosowanymi przeważnie na mączniaka prawdziwego,
- pozostałości po dezynfekcji siarkowej