Whisky

Nie wiesz gdzie zadać pytanie?
Napisz je właśnie tutaj!
Regulamin forum
Jeśli nie potrafisz odnaleźć odpowiedniego działu dla siebie utwórz tutaj nowy temat a my go umieścimy w odpowiednim forum.

Autor tematu
Pafcio1111
5
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 29 maja 2021, 00:26
Podziękował: 3 razy

Post autor: Pafcio1111 »

Witam.
Chyba porwałem się z motyką na słońce...
Jestem zielony w temacie a zabrałem się za produkcję whisky. Pewnie wyjdzie mnie woda z farbką....
Na dzień dobry kupiłem 20L beczkę z Pawłowianki i już widzę, że dałem ciała ponieważ wielu z Was pisze, że poniżej 50L nie ma się za co zabierać. Mimo tego- skoro już zakupiona to spróbuję.
Przez parę dni zamierzam ją wypłukać a potem wlać wcześniej kupioną sherry.
Pierwsze pytanie- w ilu procentach zalać beczkę sherry? Gdzieś obiło mnie się o uszy że 75-80%.
Drugie pytanie- jak długo pozostawić sherry w beczce?
Naprawdę byłbym wdzięczny jakby ktoś poświęcił swój cenny czas i mnie oświecił. Dzięki
Awatar użytkownika

spawacz
250
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 25 paź 2014, 19:02
Ulubiony Alkohol: coś co sam wyprodukuję
Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
Lokalizacja: północna zachodnia Polska
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowanie: 68 razy
Re: Whisky

Post autor: spawacz »

Do pełna, na długo. Nowe 20l zdębi ci urobek w 2 tygodnie więc będzie z farbką. Poświęć trochę towaru i kilka razy zalej czystą na dębioną. Po tym zalej sherry i zapomnij na trochę, jak ci się przypomni zacznij wytwarzać towar by te pawłowiankę zalać twoją rudą.... I nie zapomnij nałapać trochę charakteru, ale co kto lubi.
.....tymczasem w blaszaku :?
Awatar użytkownika

łoles
200
Posty: 231
Rejestracja: sobota, 9 maja 2020, 22:52
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Łiski
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowanie: 16 razy
Re: Whisky

Post autor: łoles »