Pierwszy destylator POTSTILL

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
banek512
2
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 4 kwie 2021, 17:57

Post autor: banek512 »

Witam.
Pewnie już nie jeden raz rozpisywaliście się na ten temat, ale proszę o odpowiedź na kilka moich pytań. Jestem początkującym psotnikiem,
a mój pierwszy sprzęt dostałem od kolegi. Jest to zwykły szybkowar z jednym odstojnikiem. Głównie przerabiam na nim cukrówki i o dziwo wychodzą całkiem spoko. Owoce przerabiam rzadziej jednak też się zdarzają. Praca na nim jest mozolna i na sam początek może i ciekawa, ale z czasem chce się więcej. W tym momencie zastanawiam się nad zakupem POTSTILLA ze sklepu stalowkasklep.pl

http://stalowkasklep.pl/potstill-ps60g1-p-783.html

Chciałbym osadzić go na kegu 30l. i uzbroić w kilka elementów:

-zastosowanie sprężynek pryzmatycznych stalowych lub miedzianych
-zastosowanie złącz SMS w kolumnie
-zastosowanie nóżek do kega oraz zaworu spustowego w dnie zbiornika, opcjonalnie spust z boku kega
-wkręcane gniazda termometru (ułatwia montaż i demontaż)
-dołożenie termometru w kegu
-zastosowanie grzałek elektrycznych
-opcjonalnie regulator mocy
-opcjonalnie przystawka refluksowa ----> http://stalowkasklep.pl/przystawka-refl ... p-820.html

Teraz mam nurtujące mnie pytania. Czy POTSTILL z wypełnieniem i przystawką refluksową będzie dawał produkt lepszy od szybkowara z odstojnikiem? Czy brak odstojnika odbije się na smaku i zapachu? Jaką moc mogę wyciągnąć z POTSTILLA po drugim przepuszczeniu?

W przyszłości można rozbudować potstilla do kolumny z głowicą aabratek do czego będę docelowo zmierzał. Moja piwniczka nie jest zbyt wysoka bo ma 2m. Mogę ją pogłębić w jednym miejscu i zrobić ok. 2.2m lub zaingerować w wysokość kolumny ale czy to nie odbije się na produkcie końcowym?
Proszę o odpowiedź na pytania bardziej doświadczone osoby. Czy moje plany są dobre i co można w nich jeszcze zmienić?
z góry dziękuje i pozdrawiam.