Samochód. Zamiana radia fabrycznego na nowe nie firmowe.

Dowolne tematy i off-topowe rozmowy. Piszcie tu to na co tylko macie ochotę, luźnie gadki i tak dalej, możecie się powyżywać. :)
Regulamin forum
W tym dziale można rozmawiać na luzie o wielu tematach.

Obowiązuje zakaz poruszania tematów POLITYCZNYCH. Tematy takie będą kasowane lub moderowane.
Awatar użytkownika

Autor tematu
lesgo58
5000
Posty: 5230
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwie 2011, 13:31
Krótko o sobie: "...coqito ergo sum..."
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Land Krzyżaków. Pogranicze Prus wschodnich.
Podziękował: 1292 razy
Otrzymał podziękowanie: 2744 razy

Post autor: lesgo58 »

Jak w temacie. Potrzebuję pomocy w skompletowaniu kitu do podłączenia nowego radia. Mój samochód to Citroem Berlingo Multispace 2016r.
Nie chce na to wydać milionów. Bo nie zamieniam radia z własnego widzimisię - tylko z konieczności. W moim pękł panel dotykowy. Zażądali za wymianę prawie tysiąc złotych. A że radio było - jak na dzisiejsze czasy wiekowe (5 lat) - to mi nie będzie żal zrezygnować z naprawy i wymienić na inne.
Nie potrzebuję radia z jakimiś wypasionymi funkcjami dlatego kupiłem (a raczej dostałem w prezencie od córki ) takie:
https://pl.aliexpress.com/item/32972656 ... aPRnv&mp=1
Jest jednak ubogo wyposażone w potrzebne elementy przyłączeniowo-adaptacyjne. A potrzebuję komunikację z kierownicą oraz z samochodem - jeśli chodzi o komunikaty awarii, stanu opon itp. Dotychczas w starym radiu komunikaty wyświetlały mi się na ekranie.
Znalazłem na polskiej stronie taki kit :
https://allegro.pl/oferta/citroen-berli ... 4291fbf951
czy taki zestaw się zgra i zadziała jak należy. Czy może coś jeszcze potrzeba?

Może się mylę, ale odnoszę jednak wrażenie, że kosztuje przesadnie za dużo. Nie mam węża w kieszeni, ale jak widzę, że gdzie indziej podstawowy zestaw kabli do zasilania i głośników razem z canbus'em kosztuje 50 zł to zapala mi się światełko.
Zwłaszcza, że obydwa zestawy są z tego samego źródła. jesli nie od tego samego producenta.
Reszta elementów montażowych też nie kosztuje wiele. Poniżej przykłady:
https://pl.aliexpress.com/item/40000827 ... 6062%23185
https://pl.aliexpress.com/item/40003218 ... web201603_


Teraz pytanie. Czy to tylko takie moje wrażenie że na naszym rynku jest drogo - czy może rzeczywiście cena "polskiego" zestawu jest słuszna, bo coś mi umyka.
Pomoże mi ktoś i wyprowadzi z błędu?
Pozostaję: otwarty, elastyczny i ciekawy.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a my nie wiemy dlaczego
My łączymy Teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
koncentraty wina

Dario3
50
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 16 sie 2016, 19:50
Otrzymał podziękowanie: 6 razy
Re: Samochód. Zamiana radia fabrycznego na nowe nie firmowe.

Post autor: Dario3 »

To radio to nie jest tylko samo radio ale także wyświetlacz parametrów samochodu i inne zewnętrzne radio innej firmy czy innej marki niestety nie będzie wyświetlało informacji dodatkowych. Do tego potrzebna jest komunikacja z komputerem głównym samochodu. W wymienianym radiu wprowadza się kod VIN samochodu i wtedy dopiero jest to w pełni funkcjonalne.
Radio i link do zestawu będzie pracował tylko w wersji bez komunikacji z szyną CAN. Wyprowadzone są z modułu przewody które podłączamy do przełączników w kierownicy i tak to działą.
Niestety, ale wymiana na nowe radio z panelem dotykowym będzie kosztowała około 1000 zł. Na olx jest obecnie oferta radia, które zapewni pełną funkcjonalność i jak z opisu aukcji wynika, wysyłamy wcześniej numer VIN i otrzymujemy już zaprogramowane radio do wmontowania bez wizyty w serwise. Tańszą wersją jest kupienie radia sprawnego z demontażu i potem wprogramowanie. Jakiś czas temu wymieniałem radio w fordzie i nowe radio po wstawieniu samo zapytało o VIN, po uzupełnieniu wszystko było OK. Jak jest dokładnie w citroenie nie wypowiem się bo nie wiem.
Można coś zrobić szybko, dobrze i tanio, ale zawsze mamy do wyboru tylko dwie możliwości.

michal278
1850
Posty: 1869
Rejestracja: poniedziałek, 17 gru 2012, 14:56
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: zielona wróżka
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Lokalizacja: podlaskie/ mazowieckie
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowanie: 106 razy
Kontakt:
Re: Samochód. Zamiana radia fabrycznego na nowe nie firmowe.

Post autor: michal278 »

Dokładnie Leszku. Jako że to francuz to aktywację radia zrobisz torque i elm. O ile masz securire code. Co do radia, chinczyk aby działało ok to koszt powyżej tysiaka. Poszukaj używki, nawet z Anglii. Reszta do ogarnięcia. Niestety te radio z Ali nie ma szyny can. Obecnie wymieniam radio w francuzie to przerabiam to na bieżąco. Podczas kodowania potrzebny będzie na pewno service code, do zaprogramowania elm na BT obd2 plus program torque z bazą citroen na telefon android. Kod jeśli nie masz mozna wyciągnąć.
No i z używki radio na can bus.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 gru 2020, 00:09 przez michal278, łącznie zmieniany 1 raz.
zapraszam na wczasy na podlasie - jaglowo.com

arTii
1250
Posty: 1265
Rejestracja: czwartek, 19 lip 2018, 19:55
Krótko o sobie: Blisko 50 lat na karku zobowiązuje do spożywania trunków o podobnym stężeniu ;)
Ulubiony Alkohol: od jakiegoś czasu- mój własny :)
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: podkarpackie
Podziękował: 61 razy
Otrzymał podziękowanie: 154 razy
Kontakt:
Re: Samochód. Zamiana radia fabrycznego na nowe nie firmowe.

Post autor: arTii »

@michal278 - napisz cos więcej na temat tego dodatku do torque do citroena....
Mam citroena, mam torque (w wersji pełnej), mam ELMa...
Pędzący hobbysta zajmujący się również odrobinę elektroniką.

Zamówienia i zapytania o sterowniki destylatorów email: info @ sterownikiWiFi.pl lub przez wiadomość PW

michal278
1850
Posty: 1869
Rejestracja: poniedziałek, 17 gru 2012, 14:56
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: zielona wróżka
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Lokalizacja: podlaskie/ mazowieckie
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowanie: 106 razy
Kontakt:
Re: Samochód. Zamiana radia fabrycznego na nowe nie firmowe.

Post autor: michal278 »

Wystarczy torque lite i wszystkie Pesa ogarnia, jedynie trzeba naprawdę uważać bo jeden nie ten ruch i laweta i serwis. A koszt wtedy kilka tysięcy. Więc uprzedzam robić z głową. Ja akurat mam opla vivaro więc Renault Traffic. Zamiast torque używam ddt 2000 tylko kabel trzeba przelutować na can oraz Ddt4all na BT. Bazy i program oczywiście spolszczone.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
zapraszam na wczasy na podlasie - jaglowo.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po Godzinach”