Klarowanie wina

Nie wiesz gdzie zadać pytanie?
Napisz je właśnie tutaj!
Regulamin forum
Jeśli nie potrafisz odnaleźć odpowiedniego działu dla siebie utwórz tutaj nowy temat a my go umieścimy w odpowiednim forum.

Autor tematu
bruliX
2
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 17 gru 2020, 12:05

Post autor: bruliX »

Dzień dobry ;)
Jestem początkującym winiarzem i 21 października nastawiłem swoje pierwsze wino z różowych winogron z mojego ogródka.
Proporcje wyszły tak:
10kg winogron z czego wyszło 7,6 soku(miazgi)
2,3kg cukru
3litry wody
Po 2 tygodniach podczas zlewania i filtracji przez gazę jałową dosłodziłem 0,5kg cukru, a gdy fermentacja ustała dosłodziłem jeszcze 0,5kg do smaku.
Fermentacja ustała mniej więcej pod koniec listopada i mimo że stało 1,5 miesiąca to było bardzo gęste i nic nie opadło na dno, dlatego użyłem klarowinu2 w ilości zalecanej według producenta. Na opakowaniu było napisane że efekty będzie widać po tygodniu i rzeczywiście wino się stało mniej gęste, ma teraz rzeczywiście wodnisty wygląd ale cały czas opalizuje mocno.
I tu jest moje pytanie co robić? dodać więcej klarowinu2?(na opakowaniu było żeby nie przedawkować), zlać znad osadu i dodać inny środek? przefiltrować przez jakiś sączek laboratoryjny o małej porowatości?
Jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość jeżeli coś nie tak napisałem :D
promocja
Awatar użytkownika

kiwitom23
1500
Posty: 1541
Rejestracja: środa, 2 gru 2020, 23:23
Krótko o sobie: Więcej czasu mojego życia spędziłem poza Polską, mieszkałem w Niemczech, USA, Singapurze, HongKongu, na Javie i na Nowej Zelandii i z tą ostatnią jestem najmocniej emocjonalnie związany.
Ulubiony Alkohol: Whisky, a przede wszystkim irladzka whiskey, choć i burbonem nie pogardzę
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Podziękował: 135 razy
Otrzymał podziękowanie: 218 razy
Re: Klarowanie wina

Post autor: kiwitom23 »