Calvados z cydru

Czyli popularny Jabłecznik. Na temat tego trunku wszystko, począwszy od zbierania jabłek, skończywszy na spożywaniu...

Autor tematu
DARO0909
5
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 11 gru 2020, 07:31
Podziękował: 3 razy

Post autor: DARO0909 »

Witam serdecznie
Mam około 100 litrów cydru, gotowego i część w trakcie fermentacji. Chciałbym z niego zrobić calvadosa, a przynajmniej wódeczkę jabłkową na kolumnie aabratek. Cydr jest z soku jabłkowego plus drożdże do cydru, bez dodatku cukru. Początkowe blg 15.
Proszę o informację jak przeprowadzić destylacje na aabratku, czy tak samo jak przy cukrowce, czy tylko na samym buforze i glowicy?
Jestem początkujący producentem domowych trunków i za jakieś nie zrozumiane pytania z góry przepraszam
promocja
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7298
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1694 razy
Re: Calvados z cydru

Post autor: radius »

SPIRITUS FLAT UBI VULT

użytkownik usunięty
Re: Calvados z cydru

Post autor: użytkownik usunięty »

Serwus.
Kolego @DARO0909 masz dobrą bazę do uzyskania pysznej, owocowej surówki. Przykręć głowicę do bufora (dobrze mieć katalizator lub zasypany miedzią bufor) i grzej to na dwa razy. Pierwszy raz to szybki odpęd. Grzej i nie patrz na frakcje i temperatury. Po prostu odpędź całą moc z kotła. Uzbieraj odpowiednią ilość tej surówki i przy kolejnym procesie musisz już uważać. Gdybym miał taki towares, wolniutko(700W) odbierałbym od 80% w papudze do 94.7ºC w kegu. Resztę rektyfikowalbym na koncentrat :ok:
Awatar użytkownika

spawacz
250
Posty: 299
Rejestracja: sobota, 25 paź 2014, 19:02
Ulubiony Alkohol: coś co sam wyprodukuję
Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
Lokalizacja: północna zachodnia Polska
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowanie: 68 razy
Re: Calvados z cydru