Pot still i Aabratek na jednej kolumnie

Wszystko o prostych konstrukcjach typu garnek - chłodnica.

Autor tematu
Lesuaf
5
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 11 maja 2018, 19:39

Post autor: Lesuaf »

Cześć,

Mam kilka pytań dotyczących budowy pierwszego sprzętu. Chcę destylować zbożówki i owocówki ale myślę, że kiedyś będę chciał również spirytus. Wymyśliłem więc, że zamiast pot stilla czy aabratka kupię rurę KO i w zależności od zapotrzebowania zamontuję końcówkę pot still lub aabratek.

1) Czy takie coś ma sens? Nie znam się na modyfikacjach kolumn, ale czy lepiej zainwestować w OLM w aabratku i czy można ustawić go tak, żeby działał jako pot still?

2) Jeśli jednak mam wybrać opcję ze zmienianiem końcówek, to przy zmienianiu z aabratka na pot still zostawić zmywaki w kolumnie?

3) Keg na taborecie gazowym potrzebuje mieszadła w przypadku zbożowych zacierów?

Pozdrawiam, Paweł
alembiki
Awatar użytkownika

Kòpôcz
1050
Posty: 1051
Rejestracja: środa, 15 kwie 2020, 19:53
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowanie: 139 razy
Re: Pot still i Aabratek na jednej kolumnie

Post autor: Kòpôcz »

Miałem niedawno jakiem świeżynka podobne dylematy i bardziej doświadczeni zasiali we mnie ziarno Bokakoba. Plan mam taki, jak Ty: najpierw pot-stil, a z czasem dorobię sobie górę boka still'a. Rozważ, bo uważam, że ciekawie mi podpowiadali.
Domowe gorzelnictwo, jako najwyższa forma oporu przeciw fiskalnemu uciskowi władzy, staje się dziś patriotycznym obowiązkiem.

lift85
10
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 11 sie 2020, 10:43
Krótko o sobie: lepsze nic niż rydz
Re: Pot still i Aabratek na jednej kolumnie

Post autor: lift85 »

Też myślę nad tym aby do kolumny dorobić przystawkę pot still ze złączem sms 60,3mm tak by było to wymienne .
Jakie wymiary powinna mieć chłodnica w takim pot stillu ?
Awatar użytkownika

robert4you
950
Posty: 951
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 18:43
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowanie: 134 razy
Re: Pot still i Aabratek na jednej kolumnie