Problem z fermentacją?

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Warwick
2
Posty: 4
Rejestracja: środa, 1 lip 2020, 15:31

Post autor: Warwick »

Cześć,

Jakiś czas temu, koło 22.06. nastawiłem 3 butelki 5l z moszczem: dwa z truskawkami i jeden z czereśni. Przez pierwsze 2-3 dni fermentacja była burzliwa i widać było ulatujące CO2 z rurki - bardzo dynamicznie. Po tych kilku dniach powietrze z rurki przestało uciekać, nic się nie dzieje. Czy to tak ma być czy jest jakiś problem z fermentacją? Jestem początkujący
Awatar użytkownika

Góral bagienny
2500
Posty: 2875
Rejestracja: środa, 6 mar 2019, 20:40
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Owocówki
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 129 razy
Otrzymał podziękowanie: 549 razy
Re: Problem z fermentacją?

Post autor: Góral bagienny »

Za mało danych ;). Ile owoców , wody, cukru , to podstawowe dane które musisz podać żeby pomóc ;)
Wszystko co " wyprodukuje " nazywam BIMBERKIEM :D

użytkownik usunięty
Re: Problem z fermentacją?

Post autor: użytkownik usunięty »

Może się przegrzały?
Coś szybko się zatrzymało :scratch:

Autor tematu
Warwick
2
Posty: 4
Rejestracja: środa, 1 lip 2020, 15:31
Re: Problem z fermentacją?

Post autor: Warwick »

Butle zapełniłem owocami w około 2/3. W każdej 0,5kg roztworu cukru z wodą, dodatkowo wody tyle, że moszcz sięga do 3/4 butli. Drożdże dodane wg instrukcji oraz pożywki około 1-2g :) Butle trzymam w temperaturze około 20-25 stopni.

użytkownik usunięty
Re: Problem z fermentacją?

Post autor: użytkownik usunięty »

Warwick pisze:Butle zapełniłem owocami w około 2/3. W każdej 0,5kg roztworu cukru z wodą, dodatkowo wody tyle, że moszcz sięga do 3/4 butli.
Nie sądzę, żeby cukru było zbyt wiele ale napisać nie zawadzi.
Napisz jeszcze jakich drożdży użyłeś i kiedy ostatnio mierzyłeś stężenie cukru.

Autor tematu
Warwick
2
Posty: 4