Dodanie kwasku cytrynowego do wina

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Szczypiornista07
2
Posty: 3
Rejestracja: środa, 31 paź 2018, 12:27
Podziękował: 1 raz

Post autor: Szczypiornista07 »

Witajcie, nastawiłem ostatnio(w piątek) eksperymentalne wino z zielonej herbaty(z rodzynkami i suszonymi morelami).
Jako że jestem początkujący oczywiście o czymś zapomniałem - chodzi mi o dodanie kwasku cytrynowego, który to powinienem dodać na początku. Na 20l gotowego wina wg. przepisu powinienem dodać 50g kwasku cytrynowego. Moje pytanie jednak jest następujące - skoro zapomniałem dodać kwasek na poczatku, to dodać go teraz w całości do nastawu i zamieszać?
Awatar użytkownika

fo11rest
200
Posty: 213
Rejestracja: niedziela, 2 wrz 2018, 10:51
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Własne alko
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowanie: 20 razy
Re: Dodanie kwasku cytrynowego do wina

Post autor: fo11rest »

Jak wiadomo wino nie lubi tlenu i otwieranie pojemnika fermentacyjnego w czasie burzliwej fermentacji może mieć niepożądane skutki. Jak wino dobrze pracuje to bym zostawił tak jak jest. W najgorszym razie wyjdzie trochę słabsze bo drożdże nie będą miały idealnego środowiska do życia i wcześniej umrą śmiercią naturalną.
Awatar użytkownika

fantik1
50
Posty: 71
Rejestracja: sobota, 28 sty 2012, 00:15
Krótko o sobie: Jestem fajnym człekiem... :)
Ulubiony Alkohol: DD - dobry, domowy ;)
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: Zielona Wyspa
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: Dodanie kwasku cytrynowego do wina

Post autor: fantik1 »