Zakup alembika z zagranicy, Portugalia, Ebay

Destylatory miedziane zwane alembikami.

Autor tematu
joker0skater
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 15 sty 2015, 15:47
Krótko o sobie: piwowar domowy

Post autor: joker0skater »

Witam serdecznie!

Wraz z teściem i szwagrem planujemy rozpocząć przygodę z destylacją zbożówek. Naszą pasją są szkockie whisky, zwłaszcza z Islay. Po spróbowaniu kilkudziesięciu butelek chcielibyśmy spróbować zrobić coś swojego. Teść ma doświadczenie w destylacji prostej, ja natomiast zajmuję się od 2013 roku warzeniem piwa. Mamy zatem niezłą wiedzę w przygotowaniu nastawu - zbożowej brzeczki i podstawy destylacji. Swoje działania rozpoczęliśmy od poszukiwań większego alembika. Niestety na rodzimym rynku mamy tylko 30l. Zadzwoniłem więc do jednego ze sklepów, który sprowadza alembiki z Portugalii. Mimo dużej życzliwości i podzieleniem się wiedzą niestety nie ściągają alembików większych niż 30l. Powodem są głównie koszty.

Z kolei w innym sklepie zasugerowano mi takie rozwiązanie:
alembik-60l-przechylany-z-mieszadlem.jpg
alembik-60l-przechylany-z-mieszadlem (1).jpg
Mam wątpliwości co do tego rozwiązania. Chcielibyśmy uniknąć kompromisów i zrobić swój destylat możliwie najbliżej procesu jaki znają Szkoci. Czy takie rozwiązanie wg Was doświadczonych ma sens? Czy ktoś posiada taki destylator miedziany i może podzielić się opinią?

Druga sprawa to samodzielny import z Portugalii.
http://al-ambiq.com/ (polecany przez ww sklep z Polski)
https://www.copper-alembic.com/
https://shop.premium-coppers.com/