Wybór odpowiedniego sprzętu na lata.

O budowie destylatorów wszystko. Jak zbudować dobry sprzęt? Jakich materiałów użyć? Jak to połączyć w całość? To i wiele więcej...

Autor tematu
cyklon
2
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 28 sty 2020, 23:32

Post autor: cyklon »

Witam Forumowiczów,

Jak pewnie zauważycie po moich zapytaniach jestem laikiem w temacie. Z tego względu właśnie, nim dokonam zakupu chciałem poradzić się fachowców.
Mój cel to pędzenie trunków o mocy 40-60%, a w przyszłości nie wykluczam czystego spirytusu, z którego miałbym podstawę do tworzenia nalewek.

Konkrety jakie mnie interesują to wódki w stylu Młody Ziemniak, Calvados, Śliwowica-Gruszkówka-Wiśniówka.

Zależy mi przede wszystkim na jakości otrzymywanego trunku oraz tym, by urządzenie funkcjonowało w ten sposób, by jak najmniej rzeczy można było popsuć w procesie fermentacji/destylacji. Ilość/wydajność ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Jako, że nie zamierzam rektyfikować spirytusu w ilościach "przemysłowych" nie zależy mi na super wydajnych kolumnach za grube pieniądze.

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to <2000 zł, ale gdyby, okazało się, że sprzęt <3000 zł może być znacznie lepszy w moim wypadku (w kwestiach jakie są dla mnie istotne lub pod kątem przyszłej destylacji do 96%) to również mógłbym się wykosztować, bo ten sprzęt ma mi służyć do końca mojego marnego życia

Wstępnie zaznajomiłem się z tematem i wydaje mi się, że dobrą opcją byłby Pot-Still z kołnierzami do utworzenia kolumny rektyfikacyjnej, koniecznie w miedzi.

Mam nadzieję, że nikt nie uzna tego za kryptoreklamę, ale podanie linku będzie prostsze niż opisywanie całego sprzętu, który rzucił mi się w oczy, mianowicie:
1) https://destylatorymiedziane.pl/pl/dest ... laczace_do
Destylator prosty pot-still - Destylatory Miedziane
Miedziany destylator prosty do zacierów zbożowych, owocowych i aromatyzowanych.
destylatorymiedziane.pl