Kwas w "alkoholu"

Co można przed procesem destylacji aby uzyskać czysty destylat już po.

Autor tematu
pantera19
2
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 14 sie 2010, 22:31

Post autor: pantera19 »

Witam!

Mam problem odnośnie kwasowości alkoholu (zacieru) z cukru. Mianowicie: dziadek poprosił mnie, żebym zobaczył w Internecie jak zlikwidować kwasowość w "alkoholu" z cukru lub co dodać, żeby ten kwas zlikwidować. Prosiłbym o jasne przedstawienie mi sprawy, gdyż jestem kompletnym nowicjuszem w zakresie pędzenia bimbru i nie operuję fachowymi terminami. W googlach już siedziałem sporo czasu i tego nie moglem znaleźć. Proszę o w miarę jasną i szybką odpowiedz. Przepis na alkohol mogę napisać.
Z góry dziękuje :)
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 sie 2010, 12:49 przez pantera19, łącznie zmieniany 1 raz.
promocja
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5377
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 667 razy
Kontakt:
Re: Kwas w "alkoholu"

Post autor: Zygmunt »

Destylat jest kwaśny, czy nastaw? Nastaw ma być lekko kwaśny, drożdże własnie takie środowisko lubią najbardziej. Masz możliwość zmierzenia pH tego nastawu?
www.destylatorymiedziane.pl
"Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją", "pracą w gorzelni" albo "dziadkiem bimbrownikiem"

Autor tematu
pantera19
2
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 14 sie 2010, 22:31
Re: Kwas w "alkoholu"

Post autor: pantera19 »

Powiem, że raczej chodziło o to co wypływa z destylatora czyli "destylat" jak to określiłeś. Pomiaru nastawu raczej nie mogę zmierzyć (bo nie mam czym) :hmm: . To co wypływa z tej ochładzanej rurki destylacyjnej. Raczej o to chodzi, ale się dopytam jeszcze.

Chodzi o destylat. Dziadek w ogóle nie dodaje drożdży. Dzwoniłem do dziadka moment temu i powiedział że chodzi o to, że destylat jest kwaskowy i pyta się co dodać(lub zrobić) żeby taki nie był.
Awatar użytkownika

StruśPędziwiatr
30
Posty: 32