Podwójna chłodnica za potstillem

Wszystko o prostych konstrukcjach typu garnek - chłodnica.

Autor tematu
pp28856
30
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 18 lip 2019, 21:19
Krótko o sobie: Zwykły człek, który odkrył że jak się człowiek postara to czasem może coś dobrego nakapać. Mocno zafascynowany nowym hobby.
Ulubiony Alkohol: Śliwowica i zbożówki
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: pp28856 »

Dzień dobry wszystkim. Jestem początkującym użytkownikiem destylatora prostego z destylatorymiedziane. Mój zamiar co do niego to czasem coś owocowego, ale głównie ma mi służyć jako maszyna do szybkiego odpędu cukrówki aby wytworzyć surówkę, którą będę rektyfikował na kolumnie.

Proszę bardziej doświadczonych o potwierdzenie słuszności poniższego lub krytykę :)

Proces zaczynam w kegu 50 litrów od 8 KW w czterech grzałkach, tak by szybko podgrzać, a następnie redukowałem na ok. 1300 W i tak kapały przedgony i gon, ok 25-35 ml/min. Gdy próbowałem podnosić moc grzania to opary wydobywały się z ujścia chłodnicy i destylat był ciepły, podnoszenie przepływu wody coś dawało, ale nie znacząco.

Mam druga chłodnicę którą podłączyłem szeregowo za pierwszą tak jak to jest wskazane na zdjęciu. Przyłożyłem moc grzania 1500 W i na dzień dobry mam prędkość 70-75 ml/min, spada, ale jest to mega prędkość jak dla mnie. Ciśnienie wody chłodzącej nie za duże, temperatura w papudze 20 stopni.

Czy na prawdę oszczędziłem sobie mnóstwo czasu przyspieszając ten proces? Czy może polegnę na jakości? Co sądzicie.

Dopiero pierwszy raz dziś tak proces prowadzę, więc nie mam jeszcze za dużo wniosków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pp28856
Awatar użytkownika

lesgo58
5000
Posty: 5230
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwie 2011, 13:31
Krótko o sobie: "...coqito ergo sum..."
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Land Krzyżaków. Pogranicze Prus wschodnich.