Destylat capi drożdżami , jak się tego pozbyć ?

Wszystko na temat chemicznego oraz mechanicznego oczyszczania końcowego produktu destylacji, włączając węgiel aktywny, nadmanganian potasu, filtracje, klarowanie, pozbywanie się niechcianych substancji, zapachów drożdży itp...

Autor tematu
AndrzejGdz
10
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 27 wrz 2019, 05:40
Podziękował: 9 razy

Post autor: AndrzejGdz »

Witam ,

Ponieważ jestem laik w tej materii mam pytanie gdzie popełniłem błąd ?
Mianowicie nastaw cukrowy 8 kg cukru , drożdże Turbo 3 Niebieskie i 24 l wody. Po przepracowaniu drożdży i sprawdzeniu zawartości cukru cukromierz pokazywał 0 ( brak cukru ).
W beczce nastawa była praktycznie wyklarowana - widziałem dno beczki. Przenosząc beczkę z nastawą wiadomo wszystko się bujało i wymieszało i nastaw zrobił się mleczny. Nie stosowałem preparatu do klarowania -->> KLAR gorzelniczy Spiritferm 24.
Jak to laik , działając na emocjach ;) wlałem ten cały nastaw do kega i przystąpiłem do procesu destylacji.
Wszystko ok , wyszło około 4,4 litra , najwyższy % to 85 % min 78 %.
Najgorsze jest to że destylat "capi " drożdżami !!!
Pytanie ?
1. Czy do każdej nastawy po skończonej fermentacji stosować klar gorzelniczy ?
2. Czy do kega trzeba obowiązkowo wlewać czysty nastaw nie zmętniony i to jest przyczyna że capi drożdżami ?
3. Czy jak przepuszczę destylat w kolumnie filtracyjnej szklanej z węglem aktywnym wys 50 cm gdzie na dole podłącza się destylat a górą odbiera oczyszczony destylat to pozbędę się zapachu drożdży ?

Pozdr Andrzej
koncentraty wina

arTii
1250
Posty: 1265
Rejestracja: czwartek, 19 lip 2018, 19:55
Krótko o sobie: Blisko 50 lat na karku zobowiązuje do spożywania trunków o podobnym stężeniu ;)
Ulubiony Alkohol: od jakiegoś czasu- mój własny :)
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: podkarpackie
Podziękował: 61 razy
Otrzymał podziękowanie: 154 razy
Kontakt:
Re: Destylat capi drożdżami , jak się tego pozbyć ?

Post autor: arTii »