Cydr z kartonika - Początkujący - Relacja

Czyli popularny Jabłecznik. Na temat tego trunku wszystko, począwszy od zbierania jabłek, skończywszy na spożywaniu...

Autor tematu
Erytrytol
1
Posty: 1
Rejestracja: środa, 17 kwie 2019, 21:48

Post autor: Erytrytol »

W temacie alkoholi, poza ich spożywaniem, jestem absolutnie zielony. Ale pewnego razu podczas rozmowy znajomy powiedział mi, że bawi się w robienie cydrów i win, a na te pierwsze ma mega prosty sposób: bierzesz sok z kartonu, drożdże, wrzucasz to wszystko do gąsiora, czekasz i cyk, mamy gotowy cyderek.
Zaintrygowało mnie to, bo lubię ogólnie tworzyć (lub przynajmniej przetwarzać), robić coś swojego. Chociaż wina zdecydowanie nie lubię, a z cydrem kontakt miałem może raz, to ponieważ trochę mi się nudziło, pomyślałem: a też sobie zrobię. Gdyby się udało, byłaby to jakaś odskocznia od piwa (picia, nie robienia :)).
No dobra, trochę czasu minęło, bo mój zapał jest z natury słomiany, ale nadarzyła się w Biedronce promocja na sok Riviva 100% jabłko. To był bodziec, którego potrzebowałem. Zakupiłem 10 litrów tego napoju, po czym poszedłem za ciosem: z internetu zamówiłem gąsiorki, drożdże, pożywki i inne pierdoły. Jak już szaleć, to po całości.
Kiedy towar przyszedł, poguglałem za "cydrem z kartonika". Właściwie wszystko sprowadza się do tego, jak przedstawiłem przepis kolegi. Przystąpiłem do działania.
Oto, jak dokładnie zabrałem się do tego ja:

Podejście pierwsze,
25.03.2019
Jeden z dwóch zakupionych szklanych, nominalnie pięciolitrowych gąsiorków przepłukałem roztworem pirosiarczynu sodu.
Wlałem do niego 5 litrów soku Riviva (producent Sokpol).
Dosypałem 4 gramy drożdży Gozdawa do cydru ("Cider Yeast New Generation").
Dosypałem 2 gramy pożywki dla drożdży winiarskich Zamojski WT2-88.
Wszystko sypałem bezpośrednio na sok.
Temperatura pokojowa.

Rankiem po nastawieniu drożdże pracowały dość umiarkowanie.