Problem z kolumną

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...

Autor tematu
uszat4
5
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek, 17 gru 2018, 20:18

Post autor: uszat4 »

Jestem początkującym psotnikiem i mam pewien problem, ponieważ działając na tym sprzęcie:

https://.../produkt/3464 ... -rozbudowy

(aabratek elektryczny 30l z katalizatorem i wypełnieniem miedzianym - ten za 1450 zeta - tylko bez termometru w środku kolumny a jedynie na kegu i na samej górze) temperatura na górze nie mogła się ustabilizować za 2 razem.
Moja prośba brzmi o pomoc taką, jak komuś głupiemu w instrukcji, jak puszczać na tym sprzęcie tak żeby się nie zatruć ;]
Może opiszę jak ja to robiłem i napiszecie mi czy nadaje się to do czegokolwiek.
Podczas 2 dni przepuściłem 2 x zacier (jeden z drożdży UK 48 a drugi z moskwy - oba zaciery robiłem 8 kg cukru na 25l wody i drożdże + 2 tygodnie leżakowania).
Pierwszego dnia robiłem tak jak w instrukcji załączonej było:
1. wlałem zacier i nastawiłem obie grzałki (2 i 1,5)
2. poczekałem aż na kegu będzie 65 stopni i wtedy delikatnie włączyłem wodę
3. gdy temperatura na górze zaczęła rosnąć to wyłączyłem jedną grzałkę (2)
4. puściłem 200 ml w kanał kropelkowo przedgonu
5. poczekałem 30-40 minut i jak temperatura ustabilizowała się na 78,2 to puszczałem alkohol
6. mierzyłem i pierwszy litr miał coś koło 95%
7. poszedłem sobie i jak wróciłem po 40 minutach to temperatura zaczęła skakać nawet o 4 stopnie w górę i w dół a ja nie przerywałem puszczania (próbowałem ustabilizować ale zaczęło wyrzucać duże ilości alkoholu z parą) i puszczałem tak do momentu aż na kegu dobiło 95 stopni.

Za drugim razem było podobnie, że temperatura skakała jak oszalała nawet o 5 stopni w górę i w dół,
a zacząłem puszczać w panice, ponieważ zaczęło mi wywalać alkohol przez odpowietrznik.
Za drugim razem dobiłem do 87% i tak zebrałem około 3 litrów 81-87%.

Mam teraz 2 pytania:
1.Czy nadaje się to do spożycia?