Ogólna obsługa pot-stil

Wstępna obróbka zacierów i redestylacja z wykorzystaniem podstawowych metod kociołkowych.

Autor tematu
psotnik2018
2
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 28 wrz 2018, 19:11

Post autor: psotnik2018 »

Witajcie, zakupiłem ostatnio destylator elektryczny pot still i chciałbym go użyć, jestem bardzo początkujący, jest to moja pierwsza próba destylacji, poprosiłbym kogoś o szczegółowy sposób użycia danego destylatora. Robiłem próbę z wodą z octem(zalecane przed pierwszym użyciem dla oczyszczenia)Głownie poproszę o odpowiedzi na pytania:
1. Czy z odstojników trzeba coś odlewać oraz otwierać zawory w trakcie pracy
2. Czy odstojniki tez maja być ciepłe
3. Czy jeżeli mam za mało zacieru, to mogę dolać wody aby była pożądana objętość(w tym przypadku minimum 18litrów)
Dodaję link z allegro, mam nadzieję ze nie wygaśnie szybko, jeśli tak to proszę o tym informować, pozdrawiam
https://allegro.pl/destylator-keg-50-lu ... 41977.html
alembiki
Awatar użytkownika

jatylkonachwile
550
Posty: 595
Rejestracja: poniedziałek, 13 wrz 2010, 18:24
Krótko o sobie: Główny projektant i konstruktor elektrohydrogumonapawarki z podczepem pod termobululator.
Status Alkoholowy: Wynalazca
Lokalizacja: Ziemia
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowanie: 44 razy
Kontakt:
Re: Ogólna obsługa pot-stil

Post autor: jatylkonachwile »

Pierwsze co muszę ci poradzić to jeżeli masz możliwość oddania sprzętu to oddaj. Następnie poczytaj forum a dopiero wtedy kupuj sprzęt.

A odpowiedzi na pytania brzmią:
1. Tak, bo inaczej będzie ci zasmradzało finalny produkt.
2. Inaczej być nie może, bo nie będzie nic leciało.
3. Tak, a wręcz musisz dolać, ale z mniej niż 18 litrów to wyjdzie ci mało marnego urobku.
Awatar użytkownika

kociołek
30
Posty: 41
Rejestracja: czwartek, 30 lis 2017, 19:45
Krótko o sobie: wpadłem w nałóg działań
Ulubiony Alkohol: własnej produkcji
Status Alkoholowy: Destylator
Lokalizacja: okolice
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Ogólna obsługa pot-stil