Budowa kolumn rektyfikujących.

Autor tematu
Omer
2
Załączniki
Pomoc w tuningu systemu CM

Postautor: Omer » sobota, 6 paź 2018, 09:52

Cześć
Jestem "szczęśliwym posiadaczem" kolumny typu CM (dostałem ją).
Jestem początkującym, ale mam za sobą kilka gotowań.
W związku, że w ostatnim czasie moja chłodnica uległa uszkodzeniu, (gdy zwiększę ciśnienie wody to dostaje się do odbieranego destylatu) jest po prostu nie szczelna, to muszę ją rozebrać. Jak już zaczynam to pomyślałem, że mogę ulepszyć trochę moją kolumnę. Na początku pomyślałem, że usunę dwa odstojnik przed chłodnicą bo są w końcu nie potrzebne. Co więcej, to sam nie wiem, ale liczę na waszą pomoc i rady.

Zdjęcia:
https://zapodaj.net/318b87517c570.jpg.html
https://zapodaj.net/bc1abc6c0086d.jpg.html

Kolumna typu: CM
Keg: 50L
Długość kolumny : 180 cm
Wypełnienie : pierwsze 30 CM sprężynki pryzmatyczne miedziane, a reszta zmywaki
Ilość zimnych palców: 6
Ostatnio zmieniony sobota, 6 paź 2018, 17:07 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.

Książki i poradniki
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!
Awatar użytkownika

jatylkonachwile
50
Krótko o sobie: Główny projektant i konstruktor elektrogumonapawarki z podczepem pod termobululator.
Status Alkoholowy: Wynalazca
Kontakt:
Załączniki
Re: Pomoc w tuningu systemu CM

Postautor: jatylkonachwile » sobota, 6 paź 2018, 19:15

Z materiału który masz, można pokusić się o zrobienie bokakoba ewentualnie nawet aabratka. Licząc po pustakach masz ok 140cm do zimnych palców, a to już może dać całkiem zdatny produkt. Odstojniki są tej samej średnicy co kolumna? Wykorzystać je do zrobienia głowicy i masz fajny sprzęcik LM.
Sam będziesz spawał czy komuś zlecisz?

Autor tematu
Omer
2
Załączniki
Re: Pomoc w tuningu systemu CM

Postautor: Omer » sobota, 6 paź 2018, 20:24