Pierwsza śliwowica - pytania początkującego

Produkcja koniaku, brandy, śliwowicy, kalwadosu i innych nektarów które można uzyskać z owoców.

Autor tematu
Egon78
2
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 16 wrz 2018, 20:02

Post autor: Egon78 »

Dobry Wieczór Witam wszystkich szacownych forumowiczów a szczególnie weteranów gotowych podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem , zbierałem się jak sójka za morze aż w końcu przyszedł ten dzień i przechodzę do czynu by zdobyć nową sprawność . Niestety jestem zieloniutki jak wiosenna sałata , trochę sobie tutaj ( i nie tylko tutaj ) poczytałem ale jako niewtajemniczony niewiele rozumiem zacznijmy więc od podstaw żeby zaliczyć ten pierwszy raz w miarę bezboleśnie i bez udziwnień . Odwiedzając dziś znajomych trafiłem do zapuszczonego zdziczałego sadu w którym właśnie kończą opadać z kilku drzew śliwki Węgierki takie naturalne bez żadnej chemii no myśl miałem tylko jedną że to chyba znak z samej góry bo już stojąc pod drzewem czuć było zapach fermentacji po godzince stałem się posiadaczem około 20 kg wybranych dojrzałych na maksa śliwek no i do dzieła ale jako kompletnie nie przygotowany niewiele dziś zdziałałem poza wydrylowaniem i przesypaniem cukrem - 3 kg ( jak na sok :D ) żeby sie nie psuło choć w sumie to i tak ma to fermentować . Jutro jakiś pojemnik pojemności 40-50 litrów śliwki do pojemnika z dziesięć litrów wody mieszadło w ruch i tylko zastanawiam się czy dodawać drożdże i jesli tak to jakie no i w sumie ile cukru i kiedy czy od razu czy na raty ile średnio to powinno stać by nabrać mocy do kolejnego etapu bo wyczytałem tutaj że ze śliwkami to szybko idzie i dwa tygodnie wystarczają ( w planie miałem z Miesiąc ) ? Jeśli ktoś coś w prosty sposób podpowie to dzięki , dodam że chciałbym żeby to był produkt na maksa naturalny na ile to możliwe ale czytałem tu o jakimś Pektoenzymie , więc czy warto go dodać i kiedy to zrobić czy przed drożdżami czy po czy obejdzie się ? I tylko proszę nie dworować sobie ze mnie bo jeśli się