Wino wiśniowe coś poszło nie tak :(

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
swiety89
2
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 18 sie 2018, 12:23
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków

Post autor: swiety89 »

Witam wszystkich oczywiście jestem laikiem w tych sprawach i dopiero zaczynam swoją przygodę z winiarstwem.

Zacząłem robić winko wiśniowe z najprostszego przepisu czyli:
4kg wiśni
2kg cukru
2,1 l wody
drożdże winiarskie

Wiśnie oczywiście wydrylowałem, wrzuciłem do balona cukier rozpuściłem w wodzie, także dodałem i na koniec według instrukcji zrobiłem drożdże i do balona. w przepisie miałem odstawić na 3 dni zatykając balon watą i później założyć rurkę fermentacyjna.
Wszystko zrobiłem jak się należy nastaw zaczął pracować i zostawiłem go tak na 5 tyg. Początkowo miałem około 29blg (już po przejrzeniu forum wiem że było za dużo jak na start)
Po 5 tyg chciałem oczyścić balon z owoców co uczyniłem, balon wyczyściłem i przelałem w niego z powrotem wino zatkałem ponownie rurką i już nic się nie dzieje nie wiem dlaczego? co dalej mogę zrobić z tym nastawem już byłoby gotowe, drożdże ile mogły przerobiły i koniec obumarły na amen, cukromierz wskazuje mi 12blg i wydaje mi się że jest jakby lekko gazowane to wino. POMOCY co dalej mógłbym z tym zrobić?

Z góry dziękuje za porady jak się pojawią i pozdrawiam :)
alembiki
Awatar użytkownika

Kamal
2000
Posty: 2368
Rejestracja: wtorek, 9 paź 2012, 11:54
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Rum i ogólnie większość domowych trunków
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowanie: 210 razy
Re: Wino wiśniowe coś poszło nie tak :(

Post autor: Kamal »

Długo trzymałeś te owoce w nastawie.
Wino przeszło w stan cichej fermentacji, więc daj mu pracować, i mierz co jakiś czas Blg, ale nie za często aby nie złapało jakiegoś zakażenia.
K.
Obrazek

Sage67
1
Posty: 1