Wytwarzanie nektaru

Metody destylacji i teoria niezbędna do pędzenia bimbru w sposób profesjonalny...

Autor tematu
szakalkwlk
5
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 21 maja 2018, 20:29
Podziękował: 1 raz

Post autor: szakalkwlk »

Witam jestem początkujący w tym temacie więc jak coś robię źle to proszę o radę nie pogardę :D. Więc zrobiłem nastaw z cukru na turbo. Wyszło mi jakieś 50litrów,18% nastawu.Sprzęt jaki posiadam to post still. Długość kolumny 50cm, wypełnione sprężynkami z nierdzewki. Dwa odstojnik o pojemności 0.5l. Termometr u góry kolumny, keg o pojemności 50l. Rozpalam i grzeje gdy temperatura nie sięgnie 70 stopni, wtedy puszczam wode i patrze jak zaczyna kapać. Lekkim strumykiem zaczyna lecieć przy 90 stopniach. Pierwsze 200-300mm wylewam lub przeznaczam do celów gospodarczych. Odbieram tak około litr na godzine. Za pomocą alkoholomierza zbieram wszystko do 40%. Na termometrze jest temperatura okolo 98 stopni i zakręcam kurek.Z takiej ilości zacieru wychodzi mi gdzies 8L, około 60% psoty. Wszystko robie dobrze czy odstawiam lipe? :cry: Maniek
promocja
Awatar użytkownika

inblue
350
Posty: 389
Rejestracja: środa, 2 kwie 2014, 08:19
Status Alkoholowy: Miodosytnik
Lokalizacja: Warszawa/Praga Płd.
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowanie: 307 razy
Re: Wytwarzanie nektaru

Post autor: inblue »

Maniek,
Z tego co napisałeś wynika, że miałeś nastaw 50 litrów o mocy 18% czyli było w nim 9 litrów 100% etanolu;
odebrałeś 8 litrów 60% etanolu czyli 4800 ml.
Po drodze zapodziało się gdzieś 4200 ml 100% etanolu.
Moje pytania:
Czy opróżniasz odstojniki - jeśli tak - co robisz z ich zawartością.
Co robisz z pozostałą częścią urobku - tą, która kapie i ma poniżej 40%.
Prawdziwi twardziele piją naftę.

https://stop447.info/
#NieDlaRoszczeń
Awatar użytkownika

masterpaw2
1650
Posty: 1654
Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2016, 20:10
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:), no chyba, że ktoś mi na odcisk nadepnie....
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik