Wino śliwkowe

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
bakus
2
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 12 lip 2013, 07:59

Post autor: bakus »

Witam. Robię w tym roku wino ze śliwek (niestety nie wiem jaka to odmiana, są bardzo podobne do węgierek, ale właściciel twierdzi że to nie one). Mam pytanie co do ilości cukru i wody, skorzystałem z takiego przepisu:

13kg śliwek,
3,4kg cukru,
11L wody.

I tu mam pytanie ponieważ pierwszą porcje cukru dałem 01.08, natomiast 04.08 blg miało już poniżej 5, więc dodałem resztę cukru z przepisu, natomiast dziś 03.08 znowu zmierzyłem blg i wynosi 2, i teraz pytanie, czy nie powinienem dać więcej cukru? czy zostawić tak jak jest? wydaje mi się, że strasznie szybko przerobiło ten cukier, co radzicie? jest to moje drugie wino i nie mam jeszcze doświadczenia(pierwsze wyszło za słodkie :P).
promocja
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7333
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1694 razy
Re: Wino śliwkowe

Post autor: radius »

Piszesz tak mało precyzyjnie, że trudno cokolwiek stwierdzić :(
bakus pisze:pierwszą porcje cukru dałem 01.08
Ile było tego cukru i ile wynosiło blg po jego dodaniu :?:
bakus pisze:teraz pytanie czy nie powinienem dać więcej cukru?
A chcesz mieć wino słodkie, półwytrawne czy wytrawnego "kwasiora" :?:
Acha, i o jakiej mocy?
bakus pisze: co radzicie?
Patrz wyżej... ;)
SPIRITUS FLAT UBI VULT
Awatar użytkownika

siwy1121
350
Posty: 396
Rejestracja: sobota, 17 wrz 2011, 10:39
Krótko o sobie: Zanim znalazłem tą stronę myślałem, że wiem naprawdę dużo o wyrobie wina... To był dla mnie cios
Ulubiony Alkohol: wino
Status Alkoholowy: Winiarz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowanie: 25 razy
Re: Wino śliwkowe

Post autor: siwy1121 »