Początkujący Bimbrownik

Jak i z czego zrobić idealny zacier lub nastaw, który będzie podstawą do otrzymania oczekiwanego destylatu, przepisy, porady, sposoby na dobry na zacier, itp...

Autor tematu
MaTusOn
5
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 8 cze 2018, 21:21

Post autor: MaTusOn »

Witam wszystkich jestem początkującym bimbrownikiem :D i właśnie niedawno zrobiłem swój pierwszy nastaw jabłkowy. I mam takie pierwsze Pytanie. Czy dodać Pektoenzym do nastawu?? Bo widziałem w sklepie i w skrócie przeczytałem że można uzyskać lepszy smak i zapach. Czy ten Pektoenzym działa tylko w produkcji Wina?
promocja
Awatar użytkownika

Amadeuss
100
Posty: 115
Rejestracja: poniedziałek, 27 sie 2012, 12:18
Krótko o sobie: Lubię nowe wyzwania ....
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowanie: 5 razy
Re: Początkujący Bimbrownik

Post autor: Amadeuss »

Pektoenzym - Dodaje się go do pulpy owocowej w celu zwiększenia uwalniania soków. Do nastawu nie ma chyba powodu by go dodawać. Na smak wg mnie nie wpłynie
Awatar użytkownika

JanOkowita
2500
Posty: 2680
Rejestracja: czwartek, 10 lut 2011, 13:56
Krótko o sobie: Parmezan, Ementaler i Roquefort, Duvel i Trappist - to moje nałogi.
Ulubiony Alkohol: Im ciekawszy i starszy tym lepszy.
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: PL
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowanie: 432 razy
Kontakt:
Re: Początkujący Bimbrownik

Post autor: JanOkowita »

Enzym pektolityczny rozbija pektyny, które są cukrami złożonymi (niedostępne dla drożdży) do dwucukrów dostępnych dla drożdży. Tak więc dodawanie pektoenzymu zwiększa wydajność owoców, niezależnie czy będzie to wino czy też inny nastaw.
Zapraszam do mojego sklepu: https://alkohole-domowe.pl Pokolenie Silver jeszcze daje radę:)

asia111111
5
Posty: 7
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 10:49
Re: Początkujący Bimbrownik

Post autor: asia111111 »

Witam, mam małe pytanie - czy mogę dodać pektoenzynu do pracującego już nastawu? Pozdrawiam