Kompletny zestaw do destylacji na opał

Zbiór wiadomości o podgrzewaniu destylatorów.

Autor tematu
FoQs
5
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 27 mar 2018, 18:28
Podziękował: 1 raz

Post autor: FoQs »

Witam Was.
Szukam i szukam informacji i im więcej czytam tym mniej już wiem. Mam taki problem iż chciałbym kupić kompletny zestaw do psocenia w którym mógłbym pedzic i z cukrów ? I z owocow (mam kilka drzewek owocowych) i innych owoców co sa w lesie... i chciałbym aby ten zestaw był podgrzewany ogniem najlepiej myślę palac zwykłym drewnem. Nie chce go ogrzewać prądem. Ewentualnie mógłby być na gaz ale tego też nie bardzo bym chciał....czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze najkorzystniejszej opcji dla amatora ? Nigdy tego robiłem i nie znam się jeszcze na tym.
Przepraszam jeżeli już był podobny temat Ale na opał nie widziałem.
alembiki
Awatar użytkownika

zzibii
250
Posty: 295
Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 12:48
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowanie: 34 razy
Re: Kompletny zestaw do destylacji na opał

Post autor: zzibii »

Grzanie drewnem to chyba najgorsze rozwiązanie. Jeśli chcesz kupić kompletny zestaw to chyba keg plus kolumna. Ciężko takiego kega efektywnie ogrzać np na kuchni węglowej. Druga sprawa to nie uregulujesz mocy grzania. Albo bedzie za duża moc grzewcza albo za mała i ciągle będzie sie zmieniać. Jeśli nie chcesz grzać prądem, to najlepszym kompromisem będzie taboret gazowy. Grzanie gazem i jak Ty chesz drewnem to dodatkowe niebezpieczeństwo zapalenia się destylatu. Trzeba cały czas aparatury pilnować.

Autor tematu
FoQs
5
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 27 mar 2018, 18:28
Podziękował: 1 raz
Re: Kompletny zestaw do destylacji na opał

Post autor: FoQs »