Greg: Problem z destylatem - łeb bolał po nim

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
greg
5
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 22 lut 2010, 08:24

Post autor: greg »

Witam wszystkich psotników i psotniczki.
Jestem początkującym psotnikiem (dziś drugi raz), a ze były to śliweczki to temat wydaje się być w sam raz. Mój psotnik jest kolumną 1.6m z czyścikami + 5 ZP + refluks zewnętrzny. Pomiędzy kolumną a chłodnicą zbiorniczek na węgiel ok. 0,3 l.
Mój pierwszy raz: do kega wlałem 35 l wina śliwkowego, slabego, mętnego lecz w smaku i zapachu przyjemnego. Puściłem to przez ZP i węgiel, bez refluksu, z temperaturą na górze kolumny 78st +/_ 2st czasem -20.
Efekty: 150ml na grill, 200ml przed gon, 3 l gon ( 80 %), 300ml pogon.
Pierwsza degustacja: zakończyła się gigant bólem głowy i trudnym powrotem do siebie, a spożycie nie wskazywało na taki finał.
Pytanie do szanownej braci psotnej nasuwa się samo "DLACZEGO". Co sknociłem, czy można to naprawić. Dodam jeszcze ze destylat w smaku całkiem niezły, z zapachem gorzej, słabo śliwkowy i lekko bimbrowy (a było bez drożdży).
Za wszelkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuje i czekam z niecierpliwością ( 100 l w beczkach).
Pozdrawiam Greg
Awatar użytkownika

kwachu
300
Posty: 305
Rejestracja: wtorek, 23 wrz 2008, 12:02
Krótko o sobie: Jeszcze brzydszy niż dawniej .
Ulubiony Alkohol: RUM
Otrzymał podziękowanie: 12 razy
Re: Whisky, jaka metoda destylacji ?

Post autor: kwachu »

Witam.
Kolego greg , jeśli nie jesteś zadowolony z destylatu spróbuj starej metody :
Weź garnek i wlej do niego destylat przetrzymaj go przez kilka godzin w temperaturze 60-65 st. C. Większość lotniejszych od etanolu par wzbogaci atmosferę . Jednocześnie destylat niewiele straci na aromacie i smaku. Nie muszę chyba przypominać o tym , że podgrzewanie destylatu w otwartym naczyniu spowoduje uwolnienie różnych smrodków. I jeżeli destylat ma 80% to musisz go ze względów bezpieczeństwa rozcieńczyć do przynajmniej 50%.