Pierwszy nastaw problem.

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
Mateo08
2
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 1 sie 2017, 14:31
Podziękował: 3 razy

Post autor: Mateo08 »

Witam na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem zielony w temacie( tyle co internet i kilka rad ), to mój pierwszy nastaw i mam wątpliwości. Do sedna rozpuściłem w 15l wody 9 kg cukru zlałem to do baniaka i uzupełniłem do 35l a następnie dorzuciłem drożdże ALCOTEC Turbo Yeast Classic 48 i wszystko zaczęło się fajnie, nastaw zaczął chodzić, w domu od dnia pierwszego po dzisiejszy 7dni pachnie tak jakby winem, po prostu czuć coś w powietrzu :lol: :lol: więc myślę sobie że wszystko ok, nastaw jak na paczce napisali miał mięć 18-24 stopnie by uzyskać 21% i taką temperaturę miał. Dzisiaj odlałem szklaneczkę, posmakowałem i no i właśnie kompletnie nie czuć alkoholu, ani nic, jakbym pił zwykłą wodę z dodatkiem czegoś mdłego. Wypełniłem 3/4 probówki cukromierza "tym czymś" i wsadziłem (bojkę) i spadła na samo dno, nie unosiła się. Nastaw przemieszałem to się bardzo spienił i nie wiem czy coś z tego będzie, czy tak miało być a może jest do wylania. Przepraszam za tak chaotyczne pisanie lecz jestem w szoku bo postępowałem zgodnie z radami znajomego jak i ludzi z Forum. Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 sie 2017, 19:10 przez Mateo08, łącznie zmieniany 1 raz.
promocja

mardok
250
Posty: 255
Rejestracja: środa, 24 cze 2015, 23:53
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowanie: 36 razy
Re: Pierwszy zacier problem.

Post autor: mardok »

Aż mi Cię szkoda jaka lawina za chwilę na Ciebie spadnie. Zaciera się zboża, a z cukru to robi się nastaw. Skoro bojka cukromierza opadła na samo dno to jaki wynik odczytałeś? Włóż bojkę i probówkę zalej do pełna i odczytaj wynik.
Organizm całkowicie pozbywa się alkoholu po 21 dniach, czyli nigdy...

gadaka
350
Posty: 351