Sposoby połączeń elementów destylatorów. Połączenia rozbieralne i nierozbieralne. Gwintowanie, lutowanie, spawanie.

rozrywek
2000
Posty: 2355
Rejestracja: niedziela, 25 kwie 2010, 08:02
Krótko o sobie: lubię cos sposocić, a potem to wypić( w doborowym towarzystwie)
Ulubiony Alkohol: Chivas Regal, dobra psotka, czasem mineralka gazowana
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: rozrywek » niedziela, 23 sie 2015, 14:00

Lutowaniem nie da się pospawać. Ale zlutować już tak. Fortepian zasłonisz,ale słonia już nie zafortepianisz. Będziesz lutował, na distal sklej.
Zdrowiu przede wszystkim szkodzi to co jesz. Poczytaj sobie etykiety z opakowań badziewia tego co codziennie kupujesz. Martwisz się zdrowiem chcąc oszczędzić? a proszę bardzo.
Czym to grozi kolumnie rektyfikacyjnej? a tym że będzie bardziej chińska niż profesjonalna. A z żoną o koszta kłócić się nie należy, wystarczy się rozwieść. I pieniądze się znajdą i czas,.....
Drupi, naprawdę......w chaotyczności pisowni wygrywasz zdecydowanie, w logice wypowiedzi peleton do ciebie należy, w chęci zrobienia czegoś byle jak wygrywasz forumową zardzewiałą kanę.



A z Chin to tylko i wyłączne 17-letnie Chinki i to też nie na długo
pędzę bo nigdzie mi się nie śpieszy............


dostawa 5zł
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!

Drupi
700
Posty: 745
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2015, 20:36
Krótko o sobie: Na ile moge to pomagam ludziom.
Lokalizacja: Centralna Polska
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: Drupi » niedziela, 23 sie 2015, 16:43

Rozrywek nie bądź takim asem forumowym, ja robie błędy ale nie robie takich jak Ty gdy 6 lat temu często przy pierwszych wpisach zaczynałeś zdanie z małej litery itd. Do tego nawet nie potrzeba myśleć o gramatyce. Zaczynałes od bańki po mleku, i wszystko chciałeś dopasowywać do tej bańki. Też dużo pytałeś o różne sprawy do których starsi forumowicze musieli mieć cierpliwość żeby Ci odpowiadać. Widzialem starsze tematy jak wszedlem na Twój profil.
Każdy kto ma umiarkowane wpisy świadczy o swojej kulturze i wyrozumiałości.
I like noble drinks.


rozrywek
2000
Posty: 2355
Rejestracja: niedziela, 25 kwie 2010, 08:02
Krótko o sobie: lubię cos sposocić, a potem to wypić( w doborowym towarzystwie)
Ulubiony Alkohol: Chivas Regal, dobra psotka, czasem mineralka gazowana
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: rozrywek » niedziela, 23 sie 2015, 19:36

Owszem robiłem błędy, za co wylano mi kubeł zimnej wody na głowę. Nie narzekałem.
Nie zamierzam się tego wstydzić, notabene ta bańka na mleko jest u mnie i będzie. Stoi na honorowym miejscu i nie zamierzam jej wyrzucić.
Oczywiście że ja też kiedyś zaczynałem, tylko bardzo szybko się nauczyłem że coś co robisz należy robić porządnie a nie po łebkach.
I na to właśnie zwróciłem ci uwagę. Jeśli poczułeś się przez to urażony to w takim razie przepraszam. Rób jak uważasz, spawaj jak uważasz.
A jak masz jakiś problem, pytania to chętnie na stan swojej pędniczej obecnej wiedzy pomogę.
pędzę bo nigdzie mi się nie śpieszy............

Awatar użytkownika

Lootzek
850
Posty: 886
Rejestracja: wtorek, 18 wrz 2012, 23:23
Krótko o sobie: Psotnik, dłubacz i leń patentowany.
Status Alkoholowy: Destylator
Lokalizacja: Warszawa
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: Lootzek » niedziela, 23 sie 2015, 23:00

Na swój szorstki sposób, ale rozrywek ma rację. Tu się zbytnio nie da po łebkach i na skróty. Projekty aparatur i technika ich wykonania i tak są doskonale.. zoptymalizowane. Każde pójście w dół poskutkuje choćby rdzewiejącymi spawami, złą pracą układu czy upierdliwą obsługą.
Sam jestem tym czwartym mędrcem który udał się do dzieciątka do stajenki na skróty i do dziś nie doszedł ;) Kombinacje kosztowały mnie półtora roku obsuwy z kolumną i od cholery zbędnych kosztów. Sorry, takie mamy hobby ;)

Awatar użytkownika

magius
150
Posty: 178
Rejestracja: niedziela, 18 maja 2014, 17:46
Krótko o sobie: Mały, pokręcony...
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: magius » wtorek, 25 sie 2015, 20:26

Co do spawania stali nierdzewnej możesz jeszcze wejść w metodę MIG (131). Drut nierdzewny (najpopularniejszy jakiś G 18 8) + gaz ochronny z dodatkiem max. 2,5% CO2. Lutowanie. Zasada jest taka, że im więcej pierwiastków jest w stali tym ciężej się lutuje a stal nierdzewna jest wysokostopowa - nie mówię, że jest to niemożliwe. Nie wiem jakie koszty byłyby topnika oraz lutu, tutaj nie mam wiedzy na ten temat. Najprościej byłoby kupić kilka elektrod otulonych o średnicy 2,5mm (może znalazłby się jakiś producent co produkuje mniejsze średnice) i tym pospawać małym prądem. Wiadomo nasze sprzęty to małe przekroje a przy elektrodzie otulonej łatwo o przepalenia, chociaż za tą metodą stoi największy plus - sprzęt jest najtańszy i nie trzeba się męczyć z gazami osłonowymi :)

Awatar użytkownika

gr000by
2500
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 10 sty 2012, 11:32
Krótko o sobie: kombinator - to przede wszystkim
Ulubiony Alkohol: każdy zrobiony z sercem
Status Alkoholowy: Specjalista ds. Wyrobu Alkoholu Domowego
Lokalizacja: Rzeszów
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: gr000by » wtorek, 25 sie 2015, 20:29

Lutowanie twarde pozwala łączyć stal KO z miedzią, więc stal ze stalą też pewnie połączy, lecz wymagania są prawie jak dla spawania...
Fermentować, destylować, zalegalizować!
http://www.piwo.org/topic/13642-domowa-wytwornia-debowa/ - moje przygody z piwem.

Awatar użytkownika

gary1966
400
Posty: 427
Rejestracja: czwartek, 20 sie 2009, 20:18
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: gary1966 » wtorek, 25 sie 2015, 20:43

Serwus, ja kiedyś "połapałem" elektrodą do KO, a dla uszczelnienia lut miękki z kwasem, trzyma do dziś,... lecz nie ma jak tig w osłonie argonu.
https://www.youtube.com/watch?v=Kuv7n0x3hko
https://www.youtube.com/watch?v=AHbHSXajgZA

Awatar użytkownika

magius
150
Posty: 178
Rejestracja: niedziela, 18 maja 2014, 17:46
Krótko o sobie: Mały, pokręcony...
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: magius » sobota, 29 sie 2015, 21:45

gr000by pisze:Lutowanie twarde pozwala łączyć stal KO z miedzią, więc stal ze stalą też pewnie połączy, lecz wymagania są prawie jak dla spawania...

Słuchaj obecnie można lutować twardo materiały i kompozyty ceramiczne z metalami za pomocą lutów aktywnych z dodatkiem metali reaktywnych lub używając lutów srebrnych, niklowych bądź złotych po uprzednim wytworzeniu na elemencie ceramicznym metalowej warstwy pośredniej związanej z podłożem.
Napisałem, że jest to niemożliwe? Była mowa o warunkach warsztatowych, więc wyjaśniłem temat tak jak autor zapytał. Stal nierdzewną ciężko się lutuje, jednak nie jest to niemożliwe.

Awatar użytkownika

gr000by
2500
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 10 sty 2012, 11:32
Krótko o sobie: kombinator - to przede wszystkim
Ulubiony Alkohol: każdy zrobiony z sercem
Status Alkoholowy: Specjalista ds. Wyrobu Alkoholu Domowego
Lokalizacja: Rzeszów
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: gr000by » niedziela, 30 sie 2015, 09:17

Wymagania jak dla spawania - chodziło mi o wysoką temperaturę, a nie o "niewykonalność" takiego połączenia.
Fermentować, destylować, zalegalizować!
http://www.piwo.org/topic/13642-domowa-wytwornia-debowa/ - moje przygody z piwem.

Awatar użytkownika

magius
150
Posty: 178
Rejestracja: niedziela, 18 maja 2014, 17:46
Krótko o sobie: Mały, pokręcony...
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: magius » niedziela, 30 sie 2015, 10:30

Mnie też trochę poniosło, byłem wczorajszy...
Przepraszam, jeżeli Cię gr000by uraziłem.
Jeszcze co do lutowania, spawania. Są to dwa różne procesy, nie można ich tak wprost porównywać. Jednak racja, lutowanie nierdzewki wymaga większego przygotowania aniżeli np. miedzi.

Awatar użytkownika

voytek.lewy
50
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 15 sty 2017, 12:45
Krótko o sobie: W podstawówce Ojciec pokazał mi diodę led, tranzystor no i zbudowałem multiwibrator, a potem to już jakoś poszło.
Ulubiony Alkohol: Bushmills Black Bush, Glenfiddich 12YO, dobra śliwowica.
Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: voytek.lewy » sobota, 11 mar 2017, 22:54

Jakie macie techniki robienia podpory gazowej do osłony grani? Jestem początkujący i nie znalazłem podpowiedzi w tej kwestii. Mam TIGa i się uczę. Zakładając parę schematów:
1. wspawanie rury do dna kega. Dnem do góry, aby było łatwiej i co, jak wypełnić dno kega gazem?
2. Łączenie rur, to wyczytałem, żeby zaklejać folią lub papierem oba końce spawanego odcinka i wykonać jakiś otwór na przeciwko podawania, aby argon wypływał przezeń, po to aby nie wypychało spoiny.
Chcę to pojąć i opanować, bo jako początkujący mogę nie opanować łączenia bez przetopu, aby grań nie zrobiła się "ciemną purchawką".
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 mar 2017, 02:43 przez Wald, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Konieczne poprawki.
buduję kolumnę, głowica thor'a, keg50l, bufor, olm, chłodzenie zamknięte, sterownik PLC, co się da to samemu ;]


tomsi_tomsa
10
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 30 mar 2013, 18:57
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Konstruktor
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: tomsi_tomsa » niedziela, 12 mar 2017, 11:33

Witam.
Możesz to zrobić następująco:
1 Zaklejasz dalszy koniec rury którą będziesz spawać i robisz kilka otworów aby gaz się tamtędy wydostawał.
2 Znajdujesz miejsce na doprowadzenie gazu do kega, wkładasz rurkę przez którą będzie doprowadzony gaz do wnętrza kega i uszczelniasz.
3 Uszczelniasz wszelkie otwory niezwiązane ze spoiną.
4 Puszczasz gaz do kega i czekasz. (Jeżeli keg ma 50l a przepływ gazu ustawisz na 10l/min., to czekasz ponad 5 min, lepiej chwilę dłużej)
5 Sczepiasz rurę z kegiem.
6 Spawasz.
Wykonanie takiej spoiny jest łatwiejsze niż bez podpory gazowej. Powodzenia.

Awatar użytkownika

cumel
30
Posty: 41
Rejestracja: czwartek, 9 lut 2017, 21:37
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: cumel » środa, 15 mar 2017, 16:54



rastro
1400
Posty: 1401
Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: rastro » środa, 15 mar 2017, 20:59

Ta... wewnątrz kega to trochę słabo z dostępem.... no i ta atrakcyjna cena...
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett


dejmian
10
Posty: 16
Rejestracja: sobota, 22 mar 2014, 19:12
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: dejmian » niedziela, 18 cze 2017, 23:43

Zastanawia mnie jak ta podpore z gazu zrobic, jesli rura z dwóch stron otwarta? Jak technicznie ma to wyglądać


El Adam
30
Posty: 42
Rejestracja: środa, 31 gru 2014, 01:35
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Lokalizacja: Warszawa
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: El Adam » poniedziałek, 19 cze 2017, 17:39

Czytaj trzy posty wyżej , punkt 1.

Awatar użytkownika

herbata666
1100
Posty: 1108
Rejestracja: sobota, 3 lis 2012, 19:39
Krótko o sobie: Domowy konstruktor, różnych nietypowych destylatorów.
Ulubiony Alkohol: Własny
Status Alkoholowy: Konstruktor
Lokalizacja: Centrum, Warszawa
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: herbata666 » wtorek, 20 cze 2017, 09:38

Zatykasz obydwa końce rury, w jeden wprowadzasz wężyk z gazem w drugim na górze robisz otwór, puszczasz gaz i czekasz (prędkość wypływu na rotametrze/pojemność rury lub zbiornika).

Pozdrawiamy
SztukaDestylacji
501-050-098

KONTAKT GŁÓWNIE PRZEZ TELEFON CODZIENNIE 10-20


maniek86
200
Posty: 224
Rejestracja: wtorek, 9 cze 2015, 16:45
Krótko o sobie: siłownia,boks,golebie wysokolotne,domowa łycha
Ulubiony Alkohol: Hudson Manhattan Rye
Status Alkoholowy: Bimbrownik
Lokalizacja: Uk
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: maniek86 » wtorek, 20 cze 2017, 12:21

Możesz użyć taśmy papierowej chyba że spaw jest blisko( może się odkleić) albo aluminiowej ta powinna dać radę.
Bimber forever !!!

Awatar użytkownika

Doody
2000
Posty: 2273
Rejestracja: czwartek, 20 paź 2016, 19:04
Krótko o sobie: Degustator z powołania :-)
Ulubiony Alkohol: DIY
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: południowa Wielkopolska
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: Doody » wtorek, 20 cze 2017, 12:31

Takie zboczenie zawodowe..nie "spaw" tylko spoina... Spaw to raczej po imprezie jak przesadzimy z nie najlepszą psotą ;)
Pozdrawiam
Darek

Awatar użytkownika

DoktorPio
100
Posty: 116
Rejestracja: niedziela, 11 paź 2015, 20:40
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Piwo
Status Alkoholowy: Piwowar
Kontakt:
Załączniki
Re: Spawanie TIG

Postautor: DoktorPio » wtorek, 20 cze 2017, 20:51

Można jeszcze zamiast podawania argonu od strony grani zastosować specjalna pastę która chroni spoinę przed utlenianiem spoiny :ok:


Wróć do „Łączenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości