Produkcja koniaku, brandy, śliwowicy, kalwadosu i innych nektarów które można uzyskać z owoców.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Kamiek269
10
Załączniki
Nastaw z winogron na T48?

Postautor: Kamiek269 » piątek, 20 lis 2015, 18:42

Witam wszystkich. Chciałbym zaznaczyć, że jestem nowicjuszem i będę to robił pierwszy raz, narazie zdobywam doswiadczenie na nastawach cukrowych (10 nastawów po 25l już za mną. Po lekturze forum naszło mnie na coś bardziej szlachetniejszego bo te cukrówki na PS to nic specjalnego i juz się o tym przekonałem. Przyjdzie czas na kolumnę ale lektura forum i doświadczenie na szybkowarze myślę, że na początek wystarczy. Więc tak jak w temacie, mam 10 kg czerwonych winogron - odmiana Crimson i drożdże T48. Chciałbym zaznaczyć, że tylko takie drożdże posiadam i nie mam jak kupić Bayanusów G995 ( wyczytałem, że byłyby najlepsze), a zależy mi na czasie ( nie mi ale winogronom). Chciałbym to przepędzić na prostym PS. Ale nie wiem od jakiego BLG mam zacząć?
Ile cukru mam dodać i czy w jednym czasie czy rozłożyć to na dni?
Ile mam dolać wody żeby osiągnąć 25l? (Nie wiem czy będę musiał dolewać może będzie tyle soku, że wystarczy)
Ile wsypać drożdży?
No i do jakiego BLG trzymać to i kiedy destylować?
Czy puszczać na rurki z tym co zostanie czy przecedzić?
Chyba już wszystkie pytania. Proszę mnie nie odsylać do lektury forum, przeczytałem bardzo dużo ( więcej jest o jabłkach i śliwkach niż o winogronach) każdy pisze coś innego i mój przypadek jest trochę inny.
Chciałbym osiągnąć jakiś koniak czy może psotkę o posmaku winogron. Mam kawałki beczki dębowej po Jacku Danielsie i mogę ich użyć, myślałem też może o rodzynkach żeby dodać do destylatu. Wiem dużo pytań, przepraszam z góry i pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

koncentraty wina
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!

Dave
150
Załączniki
Re: Nastaw z winogron na T48?

Postautor: Dave » piątek, 20 lis 2015, 22:53