Najprostszy destylator pot still pytanie.

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
blazkovitz
5
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 1 wrz 2015, 12:23

Post autor: blazkovitz »

Witam,

Jestem całkowicie początkujący w temacie robienia bimbru. Na wstępie zaznaczę że zależy mi na złożeniu jak najprostszej aparatury, kompaktowej która zajmie mało miejsca. Mam zamiar destylować wino ew. Zaciery na ryżu itp. Kompaktowość podyktowana jest tym ze wynajmuje pokój i może będę musiał się przeprowadzić za jakiś czas wiec nie chce ciągnąć za sobą czegos dużego.

Mój projekt wygląda wiec następująco:

- still zrobiony z garnka 15,2 l. Stal nierdzewna -rurka będzie zamocowana mosiężną złączką z uszczelka poprawie nieszczelności pastą z mąki i wody. Przykrywka będzie trzymała na klipsy do papieru uszczelnienie będzie z uszczelki szybkowarowej lub pasty z maki.

- chłodnica została zrobiona z 5 litrowego plastikowego wiaderka z przykrywka. W środku jest zwinięte 3 metry rurki miedzianej 8 mm. Wyszło okolo 5 zwojów bo owijałem w okolo sporego przedmiotu. Woda będzie wymieniana ręcznie ew. Jak zmienię kuchnie zrobię stały przepływ wody.

Zostanie zastosowany jeszcze termometr.

W tej calej konfiguracji jedna rzecz mi nie daje spokoju. Zastanawiam się czy średnica rurki jest odpowiednia. To 8 mm z zewnątrz, środek tj rzeczywisty otwór ma 6 mm. Tą rurka chce tez połączyć kocioł z chłodnica. Czy ta konfiguracja jest bezpieczna? Używa ktoś. Podobnej rurki do takiej konfiguracji? Nie chcę zrobić bomby.
alembiki

aronia
1450
Posty: 1498
Rejestracja: środa, 7 sie 2013, 09:14
Status Alkoholowy: Producent Wódek
Lokalizacja: Podkarpackie
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowanie: 364 razy
Re: Najprostszy destylator pot still pytanie.

Post autor: aronia »