Problem z nadmiernym pienieniem się nastawu.

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
=malutki=
10
Posty: 15
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 18:21

Post autor: =malutki= »

Panowie jest duży problem. Kupiłem drożdże gorzelniane i postawiłem na szybko zacierek z musu jabłkowego. Pól baniaka 54l i piana rośnie tak że jak co godzinę nie zamieszam baniakiem to wychodzi na zewnątrz.

W bimberku jestem laikiem, dłuższy czas wina robie i nigdy podczas ich produkcji tak piana szybko nie rosła mi. Macie jakieś knify ? Bo przecież nie będę siedział przy baniaku 24h.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 kwie 2009, 19:42 przez =malutki=, łącznie zmieniany 1 raz.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowanie: 158 razy
Re: Piana

Post autor: Calyx »

=malutki= pisze:...Macie jakieś knify ?...
Brykaj do najblizszej apteki i kup Espumisan,
zapodaj do baniaka. Powinno pomoc.

POzdrawiam Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)

Autor tematu
=malutki=
10
Posty: 15
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 18:21
Re: Piana

Post autor: =malutki= »

w jakiej ilości ?
Awatar użytkownika

Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowanie: 158 razy
Re: Piana

Post autor: Calyx »

Nawet jak wszystko wrzucisz to nie zaszkodzisz.
Nic nie stoi na przeszkodzie, zebys wrzucil na poczatku mniej i chwile obserwowal.
Dorzucic zawsze mozesz. 5 - 6 szt. powinno wystarczyc :)

Acha, najpierw rozgniec.


Pozdrawiam Calyx