Wino-nastaw zakończył swoją fermentację - co dalej?

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
lojka
5
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 28 gru 2014, 20:04
Podziękował: 7 razy

Post autor: lojka »

Zaznaczam, że jestem całkowitą nowicjuszką w robieniu wina więc proszę o
wyrozumiałość i pomoc jeżeli jeszcze można coś zrobić a może już nic. Nie korzystałam
z żadnego przepisu a jedynie kolega, który dość długo pracował w Holandii przy
produkcji win podpowiadał co mam robić w danym momencie. Jeżeli to możliwe
to postaram się opisać całą tą "produkcję" i każda podpowiedź będzie na wagę
złota. Rozpoczęłam dnia 24.09. bez dodania drożdży. Miałam około 30 kg ciemnych
winogron, które rozgniotłam blenderem i ugotowałam. Całą miazgę pozostawiłam
na 3 dni i kiedy zaczęła fermentować przecedziłam a pozostałość znowu zagotowałam
i wszystko przecedziłam do butli. Otrzymałam około 34 l nastawu rozdzielając go na
dwie butle; mała butla - 18 l + 1,5 kg cukru a duża - 26 l + 2,5 kg cukru. Dnia 8.10. do
małej butli dolałam roztwór wody z 3,5 kg cukru razem 8 l a do dużej roztwór wody
z 5 kg cukru razem 10 l. Ponieważ nie zaczęło fermentować przygotowałam trochę
przegotowanych, fermentujących winogron i 13.10. dodałam z 1,5 kg cukru z
podziałem na butle; mała butla 4,5 l a duża butla 9,5 l. Nastaw zaczął bardzo mocno
pracować do około 03.11. i wtedy okazało się, że jest dość kwaśne jak na mój smak
/nie miałam jeszcze cukromierza/więc dodałam do małej butli 3 kg cukru i 3 garście
rodzynek a do dużej butli dodałam 5 kg cukru i 5 garści rodzynek. Wszystko pracowało
do dnia 08.12. i wtedy do małej butli dodałam jeszcze 3,5 kg cukru jednak butla już
nie wznowiła pracy dlatego też dużej butli już nie ruszałam. Obydwa nastawy dnia 17.12.
wymieszałam a po sprawdzeniu cukromierzem okazało się, że mają 11 bld i stoją w