Pierwsze psocenie amatora - spostrzeżenia i pytania

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
Riakasz
10
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 7 gru 2013, 16:09
Podziękował: 5 razy

Post autor: Riakasz »

Witam.

W tematyce psocenia jestem wielkim nowicjuszem :? ale za mną jest już ten pierwszy raz i chciałbym tutaj o tym napisać.

Na pewno nie zostanę pochwalony za sprzęt jaki posiadam, ale na taki było mnie stać tylko i stwierdziłem, iż na początek musi wystarczyć
aparatura.jpg

Jeśli chodzi o nastaw, to użyłem drożdży Alcotec 48 turbo pure i przygotowałem go wg instrukcji (8kg cukru i 21litrów wody)

Po 5 dniach od startu drożdże przerobiły cały cukier (zmierzyłem cukromierzem było -4 Blg). Chciałem jeszcze sklarować Bentonitem jednak za wolno to szło i po 24 godzinach stwierdziłem, że gotuje takie jakie jest.

I teraz do rzeczy: kocioł na ogień, chłodzenie przygotowane, baniak na odbiór gotowy i czekam. Po jakiś 30 minutach termometr wskazywał 60 stopni, wtedy postanowiłem włączyć już obieg wody do chłodnicy. przy 80 stopniach pojawiły się pierwsze krople :odlot: zmniejszyłem gaz pod kociołkiem i obserwowałem proces. Odebrałem jakieś 100ml pierwszych kropel i wylałem a reszta już powolutku do właściwego zbiornika. zmierzyłem moc na początku wyszło 70% :lol: skończyłem odbierać na 30%

Tutaj pojawia się pierwsze pytanie i wątpliwość: temperatura przez większość czasu gotowania wynosiła 90 stopni (i nie miałem jak jej obniżyć) i po zakończeniu, z 12 litrów zawartości wlanej do kotła, została prawie połowa ;/, czy to aby nie za dużo :oops: ?

Przy drugiej destylacji temperatura wynosiła 82 stopnie. pierwsze krople miały moc 80% skończyłem odbierać na 40%.
Ogólny wynik, po dwóch destylacjach, z około 24 litrów nastawu otrzymałem 4,2 litra o mocy 70%.

Z tego wyniku jestem zadowolony 8-) ale zastanawiam się czy nie powinno wyjść więcej no i co z tą temperaturą ??