Pierwszy nastaw

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Ituriel
5
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 29 wrz 2019, 21:25
Podziękował: 1 raz

Post autor: Ituriel »

Witam,

na wstępie zaznaczam, że jestem całkowitym laikiem i swój pierwszy nastaw robiłem na podstawie strzępków wiedzy przekazywanych w rodzinie i na podstawie opisu z etykiety pojemnika fermentacyjnego Biowinu.

Nastaw wina jest z czerwonych winogron, 18 kilo, zalane 5 litrami wody z rozpuszczonymi 4 kg cukru. Nie dawałem drożdży, bo zawsze mi mówiono, że nie są potrzebne i żeby polegać na osadzie ze skórki winogron (po pobieżnych lekturach paru postów domyślam się, że herezja, ale stało się już).

Nastawiłem to wszystko dziś, i teraz pytanie ode mnie - co dalej? Znalazłem już info, że nastaw czerwonego wina trzeba raz dziennie przemieszać (czapa), ale zupełnie nie wiem co dalej. Czy i kiedy wybrać owoce (ojciec nie wybierał bardzo długo np) itd. Jestem w kropce co do dalszych kroków, muszę więc prosić o pomoc.

Pozdrawiam,
Ituriel
promocja

Robert09
100
Posty: 145
Rejestracja: piątek, 21 wrz 2018, 11:39
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowanie: 8 razy
Re: Pierwszy nastaw

Post autor: Robert09 »

Na wiadrze fermentacyjnym są proporcje, fakt. Ale nie znaczy to, że wszystko za jednym razem trzeba ..... Ja nastaw z owocami mieszałem 1-2 razy na dzień, a owoce oddzieliłem po tygodniu / w tym roku/ W ubiegłym roku oddzieliłem je po 2 tygodniach. Porównam które bardziej mi smakuje, ale to za jakiś czas. W każdym przypadku stosuję drożdże szlachetne.
Awatar użytkownika

fo11rest
200
Posty: 213
Rejestracja: niedziela, 2 wrz 2018, 10:51
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Własne alko
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowanie: 20 razy
Re: Pierwszy nastaw

Post autor: fo11rest »