Pierwsze zlanie nastawu pytanie

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
Overs
5
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 25 sty 2022, 20:07

Post autor: Overs »

Witam. Jako że jestem nowy w temacie, prosiłbym o przejrzenie moich pierwszych kroków w destylacji. A więc od początku. Nastaw cukrowy, drożdże xpure, 7+2kg cukru reszta uzupełniona wodą do 25l nastawu. Książkowo wg. 4 wariantu opisanego na opakowaniu drożdży. Ok 2 tygodni pracowało, blg poniżej zera. Wystawiłem na podwórko i z racji tego że było bardzo mało osadu, zamieszałem mieszadłem do farb , ok.5min żeby napowietrzyć nastaw, dodałem wcześniej przygotowany rozrobiony bentonit. Na podwórku trzymałem to ok 1tygodnia, obserwując moje pierwsze klarowanie. Dzisiaj nastąpił pierwszy raz jak zacząłem zlewać. I tak. Z pierwszego pojemnika zlałem 21L z drugiego 23L samego idealnie wyklarowanego. A do osobnej butli jeszcze ile się dało odzyskać znad osadu, był to delikatnie zmącony nastaw. Wyszło tego ok 6L. Całość przelewałem do wcześniej wymytych zimną wodą pojemników i wysuszonych ręcznikiem papierowym. Czy do tego momentu wszystko gra, i czy byście coś poprawili?
Czy dla początkującego byście polecili robić nastaw z mniejszej ilości cukru?
Destylacja z braku czasu dopiero w piątek.
Dzięki z góry .
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 lut 2022, 11:08 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.

użytkownik usunięty
Re: Pierwsze zlanie nastawu pytanie

Post autor: użytkownik usunięty »

Serwus
Jeśli bentonit zadziałał poprawnie, najwidoczniej nastaw jest wypracowany i odgazowany :ok:. Niemniej jednak, nie przesadzałbym z cukrem. Uważam, że masz go zdecydowanie zbyt wiele.
Sądzę, że możesz bez wszelkich obawień, nastawiać 27l w wiadrze a te 2cm nadkladu, przeznaczyć na straty wynikające z gęstwy drożdżowej. Uzyskasz 25L netto wsadu do kotła.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2538
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.