Pierwsza przygoda z 1410

Tu możecie pisać posty, które mają wymiar bardziej filozoficzny niż teoretyczny na temat alkoholu wytwarzanego w domu...

Autor tematu
Kazikpop
2
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 16 sie 2020, 16:08

Post autor: Kazikpop »

Witam nazywam się Kamil jestem początkującym w tym fachu chciałbym zapytać jakie są proporcje wody do destylatu przy drugim pędzeniu , oraz dowiedzieć się ile wam wychodzi trunku na drożdżach Moskwa przy 8 kg cukru na 25 litrów wody , ja z racji tego że nie miałem alkomierza ( przy drugim pędzeniu już będzie ) zrobiłem jedynie 1.6l . Następne pytanie brzmi do ilu procent alkoholu schodzić . Na koniec chciałbym się pochwalić początkowym sprzętem mianowicie posiadam destylatory na bazie szybkowaru z odstojnikiem oraz najważniejsze według mnie 2 termometrami jeden na garze drugi na odstojniku . W sumie jeszcze jedno pytanko , pędziłem z temperaturami 89-90 na garze 80-82 na odstojniku zastanawiam się czy nie za dużo .Proszę o uwagi i rady
Awatar użytkownika

artur.sukiennik
300
Posty: 334
Rejestracja: piątek, 5 paź 2018, 18:50
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Cytrynówka bodzia
Status Alkoholowy: Bimbrownik
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowanie: 26 razy
Re: Pierwsza przygoda z 1410

Post autor: artur.sukiennik »

1,6 l z 8 kg cukru? Musisz wrócić do lektury forum bo tu od podstaw wszystko nie gra;-)
Awatar użytkownika

.Gacek
2000
Posty: 2383
Rejestracja: niedziela, 18 paź 2015, 14:00
Krótko o sobie: Marzyciel
Ulubiony Alkohol: Własny.
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 268 razy
Otrzymał podziękowanie: 338 razy
Re: Pierwsza przygoda z 1410

Post autor: .Gacek »

No tak jak poprzednik napisał... Urobek trochę słaby a i sprzęt pewnie pozostawia wiele do życzenia. Poczytaj forum, wywal te nieszczęsne odstojniki i wstaw metr rury miedzianej ze zmywakami.
Z kilograma cukru powinieneś uzyskać litr 50% urobku lub przynajmniej pół litra spirytusu 96%...