piana fermentacyjna

Czyli popularny Jabłecznik. Na temat tego trunku wszystko, począwszy od zbierania jabłek, skończywszy na spożywaniu...

Autor tematu
nowis
5
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 24 cze 2018, 08:24

Post autor: nowis »

Cześć

Pierwszy raz robię cydr, jabłka z drzewa przy domu już opadnięte w większości, bardzo słodkie, 15 litrów soku, drożdże cidr strong i pożywka tej samej firmy. Fermentacja ruszyła ostro. Nie wiem czy wszystko jest w porządku. Piany fermentacyjnej jest na obecną chwilę na wysokość dwóch dodatkowych litrów, jest dość gęsta. Czy wszystko jest w porządku, czy zebrać tą pianę i wyrzucić? Nie mam doświadczenia w temacie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika

rozrywek
4500
Posty: 4941
Rejestracja: niedziela, 25 kwie 2010, 09:02
Krótko o sobie: lubię cos sposocić, a potem to wypić( w doborowym towarzystwie)
Ulubiony Alkohol: Chivas Regal, dobra psotka, czasem mineralka gazowana
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 561 razy
Otrzymał podziękowanie: 848 razy
Re: piana fermentacyjna

Post autor: rozrywek »

Nic nie robić.
To normalne zjawisko.
Opadnie, a bąbelki się rozejdą, jak się burzliwa fermentacja skończy.

Dosyć szybko ci ruszyły, to i szybko skończą, tym też nie martw się zbytnio.
pędzę bo nigdzie mi się nie śpieszy............

Autor tematu
nowis
5
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 24 cze 2018, 08:24
Re: piana fermentacyjna

Post autor: nowis »

Dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie. Na razie trwa jeszcze burzliwa fermentacja natomiast planuję jeszcze cichą fermentację. Burzliwa jest w pojemniku 25l a ilość soku to 15l. Czy cicha może być w pojemniku tej samej wielkości czy jednak jest ryzyko zbytniego napowietrzenia?
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2587
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 236 razy
Otrzymał podziękowanie: 453 razy
Re: piana fermentacyjna

Post autor: jakis1234 »