Korek do butelki: syntetyczny czy naturalny ?

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
dariuszdarek
2
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 18 paź 2018, 16:29

Post autor: dariuszdarek »

Witam, chodzi o rzecz z pozoru wiadomą, a jednak budzi wiele wątpliwości.

Jak to jest z tymi korkami syntetycznymi do butelkowania wina ?
Czy w dzisiejszych czasach nadal korek naturalny jest niezastąpiony ze względu na swoje właściwości ?
Czy zamknięcie butelki korkiem syntetycznym, całkowicie odcina dopływ tlenu i nie pozwala na dalsze dojrzewanie wina ?
Co z korkami syntetycznymi typu "Grzybek" ? spełniają swoją funkcję tak samo jak korek walcowy ?

Jestem winiarzem amatorem dlatego opcja korka syntetycznego wydaje się być prostsza i mniej ryzykowna niż korka naturalnego gdyż podobno:
-można przechowywać butelki na stojąco
-korek się nie kruszy podczas korkowania
-wino nie złapie posmaku korka

Planuję przechowywać wino ok. 14% max. do 2-3 lat. Pewnie szybciej zdążę je skonsumować :D.

Bardzo proszę o zdanie Kolegów doświadczonych w temacie :)
Ostatnio zmieniony wtorek, 5 mar 2019, 22:47 przez dariuszdarek, łącznie zmieniany 1 raz.
alembiki

Gammorin
50
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 4 wrz 2018, 02:03
Re: Korek do butelki: syntetyczny czy naturalny ?

Post autor: Gammorin »

Przy okazji tematu postanowiłem zapytać o to co mnie nurtuje... Słyszałem, że korki do wina drewniane w dużej mierze mają krótką żywotność. Nadają się na około 3 lata, potem zaczynają być problemy. Takie informacje wyczytałem w internecie.
Zastanawia mnie czy nie lepsze są butelki z zakrętkami. Jak przykładowo po grzańcu galicyjskim. W drewnianym lepiej, bo wino sobie oddycha, ale czy są takie korki które byłyby w stanie wytrzymać długie lata przy odpowiednim przechowywaniu ?

KarolinaZawierucha
10
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 7 cze 2019, 13:49
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)