Jak podgrzewać nastaw?
Witam Szacowne Grono!
Jestem nowicjuszem i za tydzień (taką mam nadzieję), mój nastaw przestanie pracować. Zastanawiam się jak podgrzewać nastaw w pierwszej destylacji? Co do drugiej, to wyczytałem na forum, że powinno się podgrzewać powoli. Czy tak samo jest w przypadku pierwszego podejścia? I czy w ogóle ma znaczenie "prędkość" podgrzewania? Pozdrawiam wszystkich.
Jestem nowicjuszem i za tydzień (taką mam nadzieję), mój nastaw przestanie pracować. Zastanawiam się jak podgrzewać nastaw w pierwszej destylacji? Co do drugiej, to wyczytałem na forum, że powinno się podgrzewać powoli. Czy tak samo jest w przypadku pierwszego podejścia? I czy w ogóle ma znaczenie "prędkość" podgrzewania? Pozdrawiam wszystkich.
Rympalek
-
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowanie: 23 razy
Re: Jak podgrzewać nastaw?
Rozumiem , że chodzi po wlaniu do kega, czyli rozgrzewasz pełna mocą , gdy termometr na dole kolumny pójdzie w górę odkręcasz wodę i przechodzisz na moc robocza kolumny .
Ostatnio zmieniony piątek, 18 lis 2022, 08:08 przez Pako23, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowanie: 21 razy
Zależy co robisz.
Destylujesz czy rektyfikujesz.
Przy destylacji za pierwszym razem na max. i do zera w kociołku. Za drugim razem rozgrzewasz wsad na max. i po rozgrzaniu, gdy ,,rura,, jest w 1/3 gorąca zmniejszasz moc grzania.
Rektyfikacje już opisali.
Destylujesz czy rektyfikujesz.
Przy destylacji za pierwszym razem na max. i do zera w kociołku. Za drugim razem rozgrzewasz wsad na max. i po rozgrzaniu, gdy ,,rura,, jest w 1/3 gorąca zmniejszasz moc grzania.
Rektyfikacje już opisali.
Ostatnio zmieniony piątek, 18 lis 2022, 08:40 przez Krychu35, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ulubiony Alkohol: Owocówki
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowanie: 568 razy
Kolego @stanio88 Przy alembiku nie grzejemy pełną mocą.