Jak podgrzewać nastaw?
Witam Szacowne Grono!
Jestem nowicjuszem i za tydzień (taką mam nadzieję), mój nastaw przestanie pracować. Zastanawiam się jak podgrzewać nastaw w pierwszej destylacji? Co do drugiej, to wyczytałem na forum, że powinno się podgrzewać powoli. Czy tak samo jest w przypadku pierwszego podejścia? I czy w ogóle ma znaczenie "prędkość" podgrzewania? Pozdrawiam wszystkich.
Jestem nowicjuszem i za tydzień (taką mam nadzieję), mój nastaw przestanie pracować. Zastanawiam się jak podgrzewać nastaw w pierwszej destylacji? Co do drugiej, to wyczytałem na forum, że powinno się podgrzewać powoli. Czy tak samo jest w przypadku pierwszego podejścia? I czy w ogóle ma znaczenie "prędkość" podgrzewania? Pozdrawiam wszystkich.
Rympalek
-
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowanie: 23 razy
Re: Jak podgrzewać nastaw?
Rozumiem , że chodzi po wlaniu do kega, czyli rozgrzewasz pełna mocą , gdy termometr na dole kolumny pójdzie w górę odkręcasz wodę i przechodzisz na moc robocza kolumny .
Ostatnio zmieniony piątek, 18 lis 2022, 08:08 przez Pako23, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowanie: 21 razy
Zależy co robisz.
Destylujesz czy rektyfikujesz.
Przy destylacji za pierwszym razem na max. i do zera w kociołku. Za drugim razem rozgrzewasz wsad na max. i po rozgrzaniu, gdy ,,rura,, jest w 1/3 gorąca zmniejszasz moc grzania.
Rektyfikacje już opisali.
Destylujesz czy rektyfikujesz.
Przy destylacji za pierwszym razem na max. i do zera w kociołku. Za drugim razem rozgrzewasz wsad na max. i po rozgrzaniu, gdy ,,rura,, jest w 1/3 gorąca zmniejszasz moc grzania.
Rektyfikacje już opisali.
Ostatnio zmieniony piątek, 18 lis 2022, 08:40 przez Krychu35, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ulubiony Alkohol: Owocówki
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowanie: 568 razy
Kolego @stanio88 Przy alembiku nie grzejemy pełną mocą.
Mam alembik 20l i przy przefiltrowanych nastawach owocowych grzeję tylko na początku mocą 1.5kw.
Przy temp. około 50st. już skręcam grzanie, inaczej nastaw pójdzie w chłodnice (spieni się )
Przy odpędzie możesz odbierać około 2l na godz.
Na gotowo polecam przedział 1-1.2 l na godz.
Mam alembik 20l i przy przefiltrowanych nastawach owocowych grzeję tylko na początku mocą 1.5kw.
Przy temp. około 50st. już skręcam grzanie, inaczej nastaw pójdzie w chłodnice (spieni się )
Przy odpędzie możesz odbierać około 2l na godz.
Na gotowo polecam przedział 1-1.2 l na godz.
Wszystko co " wyprodukuje " nazywam BIMBERKIEM
-
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowanie: 240 razy
Przy odpędzie pianą nie ma się co przejmować. I tak doczyści się z drugiej destylacji. No i zawsze można mieszać zawartość od góry przy otwartej głowicy, do 70 stopni w kotle. Sposobów jest wiele, aczkolwiek fakt faktem - wnerwia jak leci piana, a nie czysty destylat. Wtedy zwykle pomaga ujęcie mocy.
Natomiast destylarnie się wycwaniły i stosują jeszcze jeden sposób w spirit runie: grzeją mocno, aż zacznie kapać, następnie wolno, na małym "ogniu" odbierają przedgon, znowuż szybko odbierają serce i wolno wczesny pogon. Końcówkę też szybko jadą. No i przedgon i pogon do odzysku w kolejnej destylacji.
Natomiast destylarnie się wycwaniły i stosują jeszcze jeden sposób w spirit runie: grzeją mocno, aż zacznie kapać, następnie wolno, na małym "ogniu" odbierają przedgon, znowuż szybko odbierają serce i wolno wczesny pogon. Końcówkę też szybko jadą. No i przedgon i pogon do odzysku w kolejnej destylacji.
-
- Ulubiony Alkohol: Whisky, brandy
- Podziękował: 28 razy
- Otrzymał podziękowanie: 5 razy
Przy odpędzie ważne jest jedynie skroplenie wszystkich par a przy destylacji właściwej i używaniu papugi, dobrze jest odbierać destylat w temperaturze około 20 oC. Temperaturą wody zupełnie bym się nie przejmował. Ustaw przepływ na minimum i tak, żeby spełnić powyższe warunki.
-
- Ulubiony Alkohol: Owocówki
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowanie: 568 razy