Zwarte Urządzenia Rektyfikujące i nie tylko...
Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » wtorek, 23 gru 2008, 11:36

To jest jedna z moich rurek - saxofon :)
To saxofon chce wypelnic pocietymi na drobne sprezynki zmywakami.

W miare jak bede uzywal kolejnych instrumentow, bede wstawial nastepne fotki.

Pozdr. Calyx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)


Rabat 3%
Beczka ze stali INOX 20 l z kranem
Cena: 379.00 zł   Darmowa dostawa!
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!
Awatar użytkownika

Juliusz
1050
Posty: 1067
Rejestracja: środa, 10 wrz 2008, 15:28
Krótko o sobie: Amator alkoholniarz, ciekawy.
Ulubiony Alkohol: Whiskey.
Status Alkoholowy: Drinker
Lokalizacja: Australia
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Juliusz » wtorek, 23 gru 2008, 15:21

Mnie bardziej ten instrument przypomina fagot ale prawo do nazewnictwa pozostawiam Tobie.

Jest to zestaw ładny i prosty i dlatego jest prosty i ładny.

:klaszcze:

Czekam na następne instrumenty w zespole bimbrofonicznym.

Juliusz
Moją pasją są suwaki logarytmiczne jednostronne

Awatar użytkownika

kelonek
30
Posty: 48
Rejestracja: piątek, 31 paź 2008, 10:20
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: kelonek » poniedziałek, 29 gru 2008, 14:20

Wielki szacun panie Calyx :poklon;
Proste, ladne i skuteczne.
Ze wzgledu na "elektryke" i kontekst pokusilbym sie o nazwe "organy Hamonda" - jesli ktos slyszal ich hipnotyzujacy dzwiek to skuma co mam na mysli ;) .

pozdrawiam
Kelonek

Awatar użytkownika

kelonek
30
Posty: 48
Rejestracja: piątek, 31 paź 2008, 10:20
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: kelonek » poniedziałek, 29 gru 2008, 14:22

Sorry
No oczywiscie: ORGANY CALYXA :D

pozdrawiam
Kelonek

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » piątek, 2 sty 2009, 23:08

:) Saksofon, fagot, organy Hamonda
(kumam czacze, bo sie na Purplach, Black Sabathach i Emersonach wychowalem :) )
jak zwal, tak zwal. Wazne, ze instrument gra jak trzeba wg mojej partytury :D

Za troche bede skladal "trabke" to tez jej fotke wpasuje do galerii.

Dziekuje za mile komentarze
i pozdrawiam serdecznie
Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)


Wookee
20
Posty: 29
Rejestracja: wtorek, 23 gru 2008, 00:33
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Wookee » wtorek, 13 sty 2009, 20:48

Fajne sprzęcicho. Myślałem o grzaniu elektrycznym ale właśnie nie mam pojęcia, jak kontrolować temperaturę grzałek. Pewnie z czasem doczytam na forum, bo dziennie kilka wątków przerabiam :)

Ciekawe jak będzie wyglądała perlusja ... :punk:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » wtorek, 13 sty 2009, 20:54

Hej Wookee :) wklep w wyszukiwarce na Allegro "regulator do spawarki"
Cos takiego zalatwi Ci problem. (tak jak podejrzewasz gdzies jest na forum)
Ja wszedlem w posiadanie (free) tej wielkiej niebieskiej trelinki.
Dziala OK ale jej dzwiganie... hehe, o rupture sie juz martwie :D

Pozdr. Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)

Awatar użytkownika

waccie
30
Posty: 43
Rejestracja: wtorek, 13 sty 2009, 15:06
Ulubiony Alkohol: Mój
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: waccie » środa, 14 sty 2009, 11:02

Super. Właśnie takie coś chcę sobie zrobić. Mam pytania:
Jaka wysoka jest kolumna?
Czy zimnych palców jest 6?
Jak przymocowałeś czujnik od termometru, żeby nie uciekały opary?
Woda zimna idzie najpierw do chłodnicy, a potem na zimne palce czy odwrotnie?
Czym wypełniłeś kolumnę i na jaką wysokość jest wypełniona?
Jaka średnica jest kolumny?
I ogólnie jak spisuje się ta kolumna?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » środa, 14 sty 2009, 17:47

@Waccie

>Jaka wysoka jest kolumna?
Do zimnych palcow to ok 80cm powyzej to 20cm z palcami i miejscem na sonde.

>Czy zimnych palców jest 6?
Dokladnie tak, 6szt fi10

>Jak przymocowałeś czujnik od termometru, żeby nie uciekały opary?
Nad palcami wspawany jest odcinek rurki fi10. Na niego wciskam
mala zaslepke silikonowa do fermentatorow Biowin.
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=po ... 90c52f8335
W tej zaslepce zrobilem malutki otwor i w niego wciskam sonde.

>Woda zimna idzie najpierw do chłodnicy, a potem na zimne palce czy odwrotnie?
Najpierw chlodnica, pozniej zimne palce. Mozna zrobic dwa zasilania
ale ten sposob u mnie sie sprawdza wiec nie kombinuje.

>Czym wypełniłeś kolumnę i na jaką wysokość jest wypełniona?
Wypelnienie ze zmywakow Jumbo do zimnych palcow czyli 80cm

>Jaka średnica jest kolumny?
Zewn. fi 40mm wewn. fi 38mm

>I ogólnie jak spisuje się ta kolumna?
Chwile trwalo zanim sie jej nauczylem. Juz myslalem, ze cos nie tak,
ze przekombinowalem. Teraz potrafie dobierac moc grzania,
i przeplyw wody wiec saksofonik gra OK :D
Psocenie trwa dosc dlugo, bo odbior literka to ok godziny,
czasem dluzej. Przy jednym psoceniu spedzam 4 godziny
przy tym akurat instrumencie i uzyskuje w tym czasie ok 3,5L/95%

Pozdrawiam Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)

Awatar użytkownika

waccie
30
Posty: 43
Rejestracja: wtorek, 13 sty 2009, 15:06
Ulubiony Alkohol: Mój
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: waccie » środa, 14 sty 2009, 18:01

Bardzo dziękuję za dokładną odpowiedź.
Dużo mi pomogłeś.
Pozdrawiam i życzę Ci wiele 95%.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » środa, 14 sty 2009, 23:14

A to jest moj pierwszy "na powaznie" psotny zestaw :)
To ten ukladzik nazwalem organki. Czasem z przyjemnoscia go rozstwiam.

C.D.N. Calyx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » czwartek, 15 sty 2009, 12:15

...i chyba moj ulubiony instrumencik.
Trabka w wersji z tlumikiem (ociepleniem) i bez.
Tak mnie cos nosi zeby jej jeszcze refluks dolozyc ale do konca nie jestem przekonany.

Zostal jeszcze jeden, wrzuce do galerii jak bede na nim psocil :)

Pozdr. Calyx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)


baraniec5
2
Posty: 2
Rejestracja: środa, 25 lut 2009, 19:43
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: baraniec5 » czwartek, 26 lut 2009, 09:46

Mam pytanie do Pana Calyxa czy jeżeli grzałka wynuży się z nastawu i będzie grzała opary czy będzie to bezpieczne ,pytam bo mam tego samego kega i zastanawiam się nad grzaniem -pozdrawiam.

Awatar użytkownika

Juliusz
1050
Posty: 1067
Rejestracja: środa, 10 wrz 2008, 15:28
Krótko o sobie: Amator alkoholniarz, ciekawy.
Ulubiony Alkohol: Whiskey.
Status Alkoholowy: Drinker
Lokalizacja: Australia
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Juliusz » czwartek, 26 lut 2009, 13:27

@Baraniec5

Do czegoś takiego nie powinno się dopuścić!

Grzałka ma efektywnie odbierane ciepło tylko wtedy gdy jest zanurzona w cieczy. Trzeba mieć pewność przed gotowaniem, że do tego nie dojdzie. Jeśli np. zacier wyparuję na tyle, zę będzie poniżej grzałki, to ona rozgrzeje się do czerwoności i może stać się coś bardzo niedobrego... Niby ( :? ) nie nastąpi ekspolozja (zapalenie oparów) bo brak tam tlenu ale... nie mam pojęcia co może się stać z 'wódką' w okolicach grzałki, nagrzaną do 400C-600C może i wyższej temperatury.

Poczekaj na więcej komentarzy. A najlepiej od Calyx'a.

Juliusz
Moją pasją są suwaki logarytmiczne jednostronne


baraniec5
2
Posty: 2
Rejestracja: środa, 25 lut 2009, 19:43
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: baraniec5 » czwartek, 26 lut 2009, 15:10

Dziękuję panie Juliuszu czyli bezpieczniejsze są jednak zewnętrzne metody podgrzewania
ponieważ przy małych ilościach wsadu można się przeliczyć z ilością odparowanego,szczególnie przy drugim razie kiedy destylatu mamy mniej -pozdro.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » czwartek, 26 lut 2009, 21:17

baraniec5 pisze:Mam pytanie do Pana Calyxa czy jeżeli grzałka wynuży się z nastawu i będzie grzała opary czy będzie to bezpieczne ,pytam bo mam tego samego kega i zastanawiam się nad grzaniem -pozdrawiam.


Witaj baraniec5 :)
Juliusz juz odpowiedzial, ja tylko dodam.
Nie ma niebezpieczenstwa przy uzyciu grzalek.
Oczywiscie nie mozesz dopuscic zeby grzaly na sucho ale...

- keg ma pojemnosc 18L, ja nalewam jednorazowo 4x4L czyli 16L
Z tego uzyskuje przy pierwszym psoceniu ok. 4L,
ktore przeznaczam do dalszego psocenia.
Jak widzisz 16 - 4 pozostawia w kegu wystarczajaca ilosc,
zeby grzla pozostala zakryta.

- drugie psocenie, wlewam w keg te 4L (czasem 8 jak popsoce 2 nastawy)
i dolewam wody do 2/3 wysokosci kega. MOzesz nalac nawet do pelna
tylko dluzej bedziesz rozpedzal. Rozcienczenie zdecydowanie
pomaga oczyscic drugie psocenie ze zbednych frakcji,
a ilosc etanolu wlana do kega nie wazne ile wody dolejesz, nie zmienia sie,

Wybor grzania pozostawiam grzejacemu :) ja lubie grzalki.

Pozdrawiam serdecznie Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)


wolan
450
Posty: 484
Rejestracja: sobota, 14 lut 2009, 17:10
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Konstruktor
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: wolan » czwartek, 23 kwie 2009, 22:38

Witam może temat zapomniany ale go troszkę odświeżę 8-) Mam pytanie do Calyxa czy istnieje możliwość ściągnięcia tej gumy/ plastiku na dole bo zastanawiam się nad takim kegiem ze względu na gabaryt kegi po piwie jak dla mnie za duże :cry: za dużo czasu trzeba poświęcić podczas destylacji :) a taki to w sam raz, a interesuje mnie grzanie raczej gazem (łatwiejsza regulacja przy najmniej dla mnie no i taniej :))
W swojej aparaturze wykorzystuje szybkowar deflegmator i chłodnice, zakładając większy zbiornik zastanowiłbym się jeszcze nad 2 odstojnikami http://www.euro-win.pl/sklep/product_info.php?cPath=40&products_id=325
i tu czekam na Wasze opinie. Zdarzyło mi się że w psocie wyczuwalny jest zapach zgniłych jajec :womit: i zastanawiam się czy w rurkę silikonową nie wcisnąć trochę siatki miedzianej http://www.allegro.pl/item619026786_siatka_miedziana_drobna_0_2_0_31_mm_100x200_mm.html
Czekam na Wasze opinie i pozdrawiam autora i jego aparaturę :poklon;
Ostatnio zmieniony piątek, 15 lis 2019, 11:26 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.
https://mojdestylator.olx.pl/


mima
700
Posty: 716
Rejestracja: wtorek, 23 wrz 2008, 22:21
Kontakt:
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: mima » czwartek, 23 kwie 2009, 23:54

W mojej praktyce zdarzyło się kiedyś, iż wynurzyła mi
się cześć grzałki.
Część to znaczy jeden ,,drut,,.
Grzałka ta składa się z dwóch UU. I wynurzyło
się pół tego jednego U.
Na szczęście nie przepaliła się.
Podejrzewam że dlatego, iż podczas gotowania jest
tam tak dużo pary ( a i ciśnienie ok. 0.1 - 0.2 Atm.),
że skutecznie schładzały tą cześc grzałki.
A trwało to ok. pół godziny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Użytkownik zbanowany od 09.VII.2009r.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Calyx
1050
Posty: 1057
Rejestracja: środa, 26 lis 2008, 18:47
Krótko o sobie: Hobbysta :)
Ulubiony Alkohol: kazdy z polki "zrob to sam"
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Las nad Pilica
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: Calyx » piątek, 24 kwie 2009, 10:28

wolan pisze:...czy istnieje możliwość ściągnięcia tej gumy/ plastiku na dole bo zastanawiam się nad takim kegiem ze względu na gabaryt kegi po piwie jak dla mnie za duże :cry: ...


Witaj Wolan :)

Oczywiscie mozna "odskubac" gume ze spodu kega.
Troche cierpliwosci i samozaparcia, i sie uda.
Jest tylko jedno ale. Keg ma polokragle dno wiec ustawienie
go na palniku bedzie ciut karkolomne.
Musialbys dospawac jakis pierscien z plaskownika
lub calkiem odciac dno i dospawac plaskie.
Grzalka jest jak dla mnie niezlym rozwiazaniem.
Przy 1500 mocy bez regulacji, destylacja to 2 godziny
z 16L nastawu.

Odstojniki z Euro-winu sa bardzo fajne
jednak gdybym mial montowac katalizator z miedzi
pokusilbym sie o zrobienie przynajmniej jednego odstojnika
ze sloika. Wtedy zapakowanie go miedzia spelni w pelni :)
(czuje jak rymuje) swoja role.

To tylko propozycje rozwiazan. Moze ktorys z kolegow
bedzie mial inne, lepsze.

Pozdrawiam serdecznie
Calyx
Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem :)


wolan
450
Posty: 484
Rejestracja: sobota, 14 lut 2009, 17:10
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Konstruktor
Załączniki
Re: Galeria "instrumentow" Calyxa

Postautor: wolan » sobota, 25 kwie 2009, 18:26

Witam Calyx i cała resztę szanownego forum ;)
Z tym spodem to się spodziewałem że tak może być :D Jeżeli twierdzisz że grzałka 1500 jest w zupełności wystarczająca to może też nad tym pomyśle. 16L w 2 godziny to chyba czas samej destylacji chociaż też jakoś szybko mi się wydaje, ile będzie się to nagrzewać ??
Tylko czy nie mając możliwości regulacji nie stracę na jakości ?? zadaje może głupie pytanie ale wolę się upewnić ( tym bardziej że zbyt dużego doświadczenia nie mam ).

Jeszcze jedno pytanie czy może sprawdzał ktoś porównanie kosztów grzania gazem a prądem ?? bo teoretycznie wydaje mi się że gazem jest taniej ale z 2 strony mamy większe straty na energii.

Bardzo dobry pomysł z tym słoikiem :) jako katalizator tylko się też zastanawiam czy dokładając kolejny deflegmator i odstojnik czy będzie on potrzebny i tutaj prosiłbym o wypowiedź bardziej doświadczonych :)

Gorąco pozdrawiam

Z tym słoikiem to też
https://mojdestylator.olx.pl/


Wróć do „Galeria destylatorów Reflux”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości