Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...
Awatar użytkownika

Autor tematu
alice.brown
1
Załączniki
Fermentacja skończona czy dosładzać?

Postautor: alice.brown » sobota, 20 lut 2021, 22:21

Hey,
Jestem początkująca w winiarstwie i potrzebuje porady :)
Zrobiłam wino jabłkowe na drożdżach i po zakończeniu fermentacji (sprawdzałam z cukromierzem i cały cukier przerobiony) postanowiłam dodać więcej cukru by był lepszy smak.
Myślałam ze winko jeszcze się troszkę przefermentuje a tu lipa bo jak zmierzyłam za jakiś czas cukromierzem to dalej pokazuje to samo.
Pytanie brzmi czy mogę takie wino butelkować czy lepiej zrestartować fermentacje żeby jeszcze przerobić cukier? ( no winko w smaku i procentach jest pycha tylko może jeszcze nie aż tak klarowne a zlewałam już 3 razy znad osadu)

Dziękuje z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 lut 2021, 20:08 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.

dostawa 5zł
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!
Awatar użytkownika

jakis1234
250
Ulubiony Alkohol: Każdy dobry.
Status Alkoholowy: Piwowar
Załączniki
Re: Fermentacja skończona czy dosładzać?

Postautor: jakis1234 » niedziela, 21 lut 2021, 23:05

Nic jeszcze nie butelkuj. Wino się butelkuje jak jest całkowicie klarowne. Nie napisałaś ile czasu minęło od końca fermentacji.
Po co chcesz robić restart, jeżeli Ci smakuje? Zresztą najprawdopodobniej ilość alkoholu jest już maksymalna, jaki wytrzymują drożdże i już dalej nie ruszą.
Trudno to ocenić skoro nie podajesz jakie było Blg startowe i końcowe.
Podaj więcej informacji, to będzie łatwiej doradzić.
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 lut 2021, 23:06 przez jakis1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam z opolskiego :)

przemar
2
Załączniki
Re: Fermentacja skończona czy dosładzać?

Postautor: przemar » wtorek, 23 lut 2021, 20:24