Elektoronika i sterownik do kolumienki aabratek - pytania o proces destylacji

Przyrządy pomiarowe, ich montaż i zastosowanie odczytów w procesach destylacji. Regulacja procesów.

Autor tematu
kivlow
10
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 20 wrz 2018, 12:23

Post autor: kivlow »

Hejka,
posiadłem kolumnę i zaczynam zabawę z destylacją ale hehe jako że jestem spaczony zero jedynkowym myśleniem chcę sobie zrobić sterownik do kolumienki.
Wiem są dostępne na rynku ale po co kupować jak można sobie (jak się człowiek zna) zrobić samemu i to w pełni konfigurowalnego sterownika (jak ogarnąłem od projektu do wykonania drukarkę corexy 3d i frezarkę cnc to raczej dam radę ).
Projektuję i programuję od 15 lat więc coś tam się znam.

Projekt przewiduję na raspberry pi 3 (dlaczego nie arduino - bo wolę mieć zapas mocy obliczeniowej i fajny interfejs ;P ) i pythonie.
Jak to ma wyglądać :
raspberry steruje grzałkami czyta z czujników temp i ciśnienie i algorytmem PID dobiera parametry grzania, otwarcia zaworów iglicowych krokowcami (przy 1/4 kroku rozdzielczość zaworu będzie 800 kroków na obrót zaworu a to już nadmiarowa dokładność kapania urobku) itd.

Problem jest tylko że nie ma nigdzie opisu na forum procesu pod czyściochę oraz smakowe na pełnej i krótkiej kolumnie czysto informatycznego pod zaprojektowanie całości.
Doświadczenie w wytwarzaniu mam żadne więc z niego skorzystać nie mogę a fajnie było by jednak ogarnąć całość w elektronice i ewentualnie robić korekty niż pierw X razy robić proces żeby liznąć temat i dopiero programować.

Na start i tak wszystko zaprogramuję tak aby proces robić z panela dotykowego ręcznie(otwieranie zamykanie temperatura grzania kolumna keg) bez algorytmów ale PID później warto dodać żeby proces był w pełni powtarzalny :]

Tak więc na start dwa proste pytania:
1) cukrówka pod 96% z kiedy puszczam wodę w skraplacz gdy temp na kolumnie dochodzi do jakiejś wartości czy od razu na start.