Dwójniak nie pracuje

Najdawniej znane, o wspaniałej tradycji, doskonałe napoje winne:)

Autor tematu
Aliena
2
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 mar 2018, 20:03

Post autor: Aliena »

Cześć!
Jestem całkiem nowa w robieniu domowego alkoholu w ogóle a ostatnio postanowiłam pójść o krok dalej i zrobić miód pitny. Rzuciłam się na głębokie wody i od razu zabrałam się za dwójniaka. Kilka dni przed przygotowaniem brzeczki nastawiłam drożdże. A przepis wzięłam z youtube - tylko nie spodobało mi się to, że drożdże nastawiane przez mężczyznę z filmu były robione na 10 minut przed dodaniem do nastawu, więc swoje przygotowałam wcześniej.
Wracając do tematu: pierwszego wieczoru miód zasysał powietrze. (21.03.2018) a od tamtej pory sama nie wiem czy już pracuje, czy nie. Zauważyłam, że przy zmianie temperatury w pokoju woda w rurce raz "pęcznieje" a raz się chowa. Czytałam, że miód zaczyna pracować nawet po kilku dniach dopiero i nie trzeba się tym martwić. Ale zaczynam się martwić... Co robić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
promocja

czytam
700
Posty: 724
Rejestracja: wtorek, 5 wrz 2017, 08:23
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowanie: 107 razy
Re: Dwójniak nie pracuje

Post autor: czytam »

Niestety za dużo niewiadomych. Jakie:
1. Blg
2. Drożdże
3. Temperatura
4. Pożywka
5. Napowietrzanie
i pewnie jeszcze kilka innych czynników.
Polecam stopniowo dodawać miód i pozyskać informacje ze stron specjalizujących się w miodosytnictwie.

Autor tematu
Aliena
2
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 mar 2018, 20:03
Re: Dwójniak nie pracuje

Post autor: Aliena »

1. Nie sprawdzam w żadnym alkoholu jaki robiłam i każdy wyszedł (robiłam wcześniej tylko wina)
2. Drożdże: https://www.winodomowe.pl/pol_pl_Drozdz ... y-98_1.jpg
3. Temperatura: W pokoju w którym stoi 20-25 stopni.
4. Pożywki też nigdy nie dodaję.
5. Jeśli zlewanie do gąsiora bardzo szerokim gestem (zlewałam po ok 100 ml) uznasz za napowietrzanie to było.